AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
814

Sämsta länkarmen?

kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
För ganska exakt 2 år sedan så bytte jag bägge länkarmarna på vår E46.Jag for till biltema för att handla,men dom hade bara höger länkarm hemma. Köpte den och for till mekonomen och köpte vänster! Var på bilprovningen häromdagen och GISSA vilken jag fick nedslag på!!! Den höll bara knappa2år!!! Biltemas Var mycket billigare,men det var bara skit också!! Ska väl förh-----e hålla längre!!Snålheten bedrar visheten heter det! Med rätta! Vilken tur att dom inte hade vänster hemma!! Blir aldrig någon mer FELTEMA pryl på våra bilar!!

Klabbarparn
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Inte för att vara sån, men du verka basera ditt beslut på ganska begränsad statistik. Även märken kända för god kvalité råkar ut för måndagsexemplar.

Själv handlar jag dock aldrig något vitalt från Biltema, skulle vara tvättsvampar och liknande, men inte bildelar.

klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Naturligtvis har du rätt Grelle! Det är ju ingen vetenskaplig undersöknig,men jag blev övertygad om att jag inte ska köpa en nylänkarm på biltema!!Vissa delar kan man köpa som tillexempel bromsskivor ,har köpt till ett flertal bilar,har varit bra kvalle!Det är nog så att vissa delar håller taskig kvalle, andra bra! Det kan ju vara så att den länkarmen jag köpte var den enda som ej höll måttet, men det tror jag inte på!! Jo föresten det var det nog,det fanns ju bara en när jag köpte den!! HA

Klabbarparn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.