|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vill köpa vanligt hederligt hårdvax i burk som man lägger på själv, helst sånt som inte lämnar rester på lister. Vad bör man köpa? | |
|
Hej Daniel 123, har sett att detta wax har rosats. Har inte testat exakt detta själv, men ett liknande. Länk Viktigt att föra på waxet med fuktig svamp så det blir riktigt tunt. Polera upp med supertrasa. Sedan kör man en omgång till. Själv polerade jag före med maskin för bästa resultat. |
|
|
Daniel123: Jag har provat olika, och det låter som att du är ute efter ett hyffsat billigt och enkelt vanligt hårdvax. Det finns MASSOR! Jag tror du kan köpa ett vanligt hårdvax från t.e.x. Mekonomen, det viktiga är att du gör bilen ordentligt ren innan du vaxar. Det finns som sagt massor att välja, och ärligt talat för mig som "lekman" och som ej är proffessionell rekondare så spelar det ej så stor roll. (nu får jag säkert massor av åsikter, hehe) Skillnaden är nog högst marginell när det gäller hårdvax enligt mina erfarenheter och beroende på vilket skick din lack är i, och självklart hur "pedantiskt" du är ;) (beror på vem du frågar, många har ju sitt favoritmärke m.m.) Lycks till. P.S. jag tycker faktiskt Biltemas hårdvax fungerar fint. Beemoholist javisst! |
|
|
Sonax sviker aldrig. |
|
|
Tack för alla tips! Kollade runt lite och beställde till slut flytande saker, beställde följande från Ebay, handla från Sverige är som vanligt uteslutet: Länk 3x250 ml, polering, vax och sen förseglning. 400 kr till dörren känns OK med tanke på att det är 3M-prylar! Känns som att man slipper betala för fina förpackningar när man kör det märket i alla fall :) |
|
| 3M är ett mycket bra val. Dock tycker jag att du borde satsa på en lackförsegling istället för ett vanligt vax då du har MYCKET bättre hållbarhet på en lackförsegling. | |
| Skrev lite slarvigt ser jag nu. Prylarna jag köpte är väl som jag förstår det två polermedel med olika grovhet (en "cleaner" och en "polering"), och sedan en högglansförseglning som man lägger på sist. Blir nog bra :) | |
| Härligt att det löste sig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.