AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.262

Vars kan jag köpa en M-front till min e39 -01 med mycket bra passform?

DU
59
DUI JOSA
530i -01
Hej! Har fått en liten parkerings skada på min front spoiler läpp ( Ej M-paket ) som svider i ögonen, så detta måste åtgärdas. Har aldrig riktigt gillat standard spoilern så tänkte köpa en m-front istället, alt en snyggare läpp pga att skadan är längst ner på spoilern.

Jag har sökt runt ett tag här men hittade mest gammla trådar som har länkar till sidor som ej fungerar, det jag skulle vilja ha hjälp med är att få en länk till en sida som säljer m-front med allt jag behöver till den ( om jag även måste ha andra dimm ljus, osv ) och Mycket bra passform, inte orginal eftersom att jag inte är så sugen på att betala 5000+ för en spoiler.

Någon här som har bytt från standard front till M-front som vill dela lite info?

kan till lägga att jag har en " facelift " Runda dimm-ljus ej PDC och inga spolare till strålkastarna.

Mvh/ Johan

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Kolla ebay och köp ett paket med dimljus. Min front spoiler blev stulen på min gamla M5 e39, köpte ny på Ebay för om jag minns rätt ca 1400kr inkl dimljus, lister, nät och frakt. Passformen blev mycket bra med lite justering av rambalken. Fick dock borra upp hålen i rambalken aningens för exakt passform.

Mvh. Richard
DU
59
DUI JOSA
530i -01
Ok.. Låt otroligt billigt! Någon som kan länka till det kitt som passar min bil utan parkerings sensor och strålkastare spolare, Allt stod liksom på Tyska så är osäker på att det blir rätt..

Tänkte även passa på att fråga om råd ang sänkning. Besiktade bilen för nån dag sedan och den gick igenom förutom en" Bra att veta " punkt, den läcker lite olja i ena fram dämparen, så jag tänkte byta dämparna fram må si samma veva sänka den lite, typ så den blir lika låg som en bil med M-chassit.

Någon som kan rekomendera ett bra kitt till en billig peng? (3000-4000kr)
tänkte typ sportdämpare och sänkfjädrar fram, och bara sänk fjädrar bak alt sport dämpare även bak om det inte blir allt för dyrt.

mvh/ Johan

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Detta är ett exempel: Länk

Tror inte det var samma firma som jag beställde från men det bör vara samma kvalitet. Om jag förstår rätt så är det abs plast och om jag nu minns rätt så är det även abs plast på bmw orginal spoiler. Jag tror att det är detta paketet som du ska köpa. Finns några andra firmot på ebay som är aningens dyrare. Jämför och se om du hitta varför det skiljer i pris. Troligtvis är det bara för att den firman som är i min länk är ett större företag och säljer i större omfattning.

Mvh. Richard
DU
59
DUI JOSA
530i -01
Tackar för svaret Richard! ska kolla upp genast!!
Du har inga tips ang dämparbyte? Tänkte beställa dämpare men undra om det är nå annat än bara själva dämparna, som kan vara bra å byta som hör till dämpningen?
mvh Johan

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
richo: Nyfiken som jag är undrar jag hur mycket frakten gick på från Tyskland och hur du fick den skickad/levererad?
På www.eim.ebay.se får man priset i sek, oftast inkl frakt:
Länk

Ett litet tips, bara :-)

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
hadde Eibach Pro-Kit 2053140 30-20 mm på min 528 med standard dempere,satt perfekt på den bilen og bra kvalitet.
DU
59
DUI JOSA
530i -01
Tackar runaris för tippset =) Beställde original dämpare fram och Eibach pro-kit 30/20mm från ebay idag, Avaktar lite med fronten tills jag fått på sänkningen.

Tusen tack!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.