AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
344

Ca pris på en 523:a -00 i Tyskland?

Hej

Det är så att jag planerar att åka till Tyskland i höst och köpa bil,troligtvis Munchen eller Frankfurt. Jag var i Munchen -98 och köpte min nuvarande 520 -95 som jag håler på att sälja.

Jag vet att det finns många kunniga personer på denna sida och själv är jag ännu inte riktigt påläst om den bil jag skall köpa. Jag är inne på att köpa en 523:a årsmodell 1999 el. 2000 (Bensin, 8-12 000 mil), eventuellt touring
om det inte skiljer för mycket i pris. Jag har inte heller något mot automat om jag skulle finna passande objekt.

Jag har kollat en del på nätet men jag har inte riktigt fått klart för mig prisbilden ännu. Det är det jag söker hjälp med här och även vilken utrustning som är värd vad.

Vilken utrustning är minimum enligt ert sätt att se det? Jag kräver minst klima och farthållare, vad mer är lämpligt att ha som baskrav?
Hur vanligt är det med bensinvärmare (kupe & motor) i Tyskland, skall man ha extrem tur om man hittar en bil med sån installerad? Vad heter en sån på Tyska?

Hur mycket skiljer det normalt i pris mellan att köpa privat, "normal" handlare och BMW Niederlassung? Finns det några riktmärken man kan gå på?

Tack på förhand!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.