|
|
|
|---|---|
|
Hej, Skulle åka på lunch häromdagen då plötsligt bilen varnade för att 4x4,dsc,abs och däcktrycksövervakningen slutat fungera. Har 40 mil till närmaste BMW verkstad så den lokala verkstan fick koppla upp och kolla felkoderna och fick besked om felkod 5E34 - Hjulhastighetssensor luftspalt vänster bak. Tror ni man kan fixa felet med att helt enkelt "justera" sensorn, alltså reka lite och hoppas det rättar till sig? Är det överhuvudtaget möjligt? Tänkte iallafall göra ett försök då man inte har lust med en 80 mila rundresa i onödan... Är det nån här som vet var sensorn sitter? har försökt leta runt på nätet men inte hittat nå matnyttigt. Tack på förhand | |
|
Det kan ju vara så enkelt att det bildats is/fastnat snö på abs givaren som styr det mesta. Jag får det felet på min e46 lite imellanåt, prova ställa in bilen i värme över natten eller åk in och ge bilen en ordentlig tvätt så hinner det nog tina bort |
|
|
Tack för svaret, har provat tina upp den ett par gånger och felet har kvarstått. Den startar utan fel men direkt jag rullar i hastighet över typ 5 km/h får jag felindikationen. Tror enda hoppet på enkel lösning är att hitta var sensorn är och se om den är ur läge på nåt sätt. Ska prova lite i helgen :) |
|
|
Uppdatering. Har nu fått felet fixat, tydligen var det inte sensorn som var problemet utan den magnetring som den "mäter". Det hade visst lossnat delar av ringen och då kände sensorn av det som "luftspalt" fel. Men nu driver den på alla fyra igen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.