|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har en fråga. När jag är ute och kör med min bil (e34 525) så drar det kallt runt växelspaken och mittkonsolen när jag svänger höger. Märker bara av det nu när det är kallt ute. Och jag har ingen ac som kan bidra till att det gör så. Så undrar om det är någon här som vet vad det kan vara som gör att det blir så. SECOND PLACE FIRST LOSER | |
|
Brukar kunna bli så om det börjar bli dåligt med vatten i expansionskärlet. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
ok. får kika på det imorgon då. SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Luftkanalerna under växelspaks-konsolen har troligen glidit isär i skarven. Friskluften i dessa kanaler går inte att stänga på panelen utan de stängs genom att stänga spjällen riktade mot baksätet, alltså de som sitter längst bak i konsolen. Dessa kanaler har en skarv inuti/under konsolen. När skarven glider isär så strömmar friskluften ut och då går den inte att stänga (och friskluften kan ju vara rätt så kall vid denna årstid...). Detta fel är vanligt och särskilt vanligt när någon intresserad har varit under konsolen och fumlat med kablar till stereo/baslåda, eller något liknande (det brukar nog oftast vara mänskliga faktorn som orsakar problemen...). Lyft på konsolen, sätt ihop skarvarna, säkra dem med silvertape och/eller buntband så ska du se att problemet sannolikt är löst. (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
Tack för svaret Ulf530. Är det enkelt att få loss den konsolen och fixa felet? Mvh Andreas SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Tillvägagångssätt och svårighetsgrad kommer jag tyvärr inte ihåg, det är nog mer än tio år sedan jag gjorde det senast. Men jag tror inte alls att det var svårt eller tog särskilt lång tid för då skulle jag ju ha kommit ihåg det... (jag är långt ifrån någon stjärnmekaniker, men jag klarade det själv) (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
Hahaha drar kallt när jag svänger höger hahahaaaaaa men för helvete köp en volvo. |
|
|
Nu förstår jag inte riktigt ditt resonemang där Dalabjerven. Ska jag köpa mig en jäkla volvo bara för det drar från mitt konsolen när det är kallt ute och jag svänger höger? SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Dalabjerven menar nog att hans BMW har en mängd fel men det accepterar han för han får ju ha en BMW! Sen att det var den billigaste-på-Blocket-slutkörd-och-5-ägare-per-år - det skiter han i! Så vill man ha nåt som funkar så köp en billigare bil (Volvo) Men jag kan ju ha fel? |
|
|
Kan ju vara så det är e34brilliant. tänkte inte så långt. hehe. Det är synd att det ska finnas såna bittra personer här. Kan ju erkänna att min inte är en dyr och perfekt bil heller. Men det går ju alltid att åtgärda felen. Men så är det med gamla bilar. Men jag är jäkligt nöjd med den. en underbar bil är det. SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
| E34or är underbara :) ! Sen har ju alla beggade bilar alltid nåt som kan åtgärdas osv. Men jag håller med dig, trist med bittra personer, var det jag försökte visa med mitt inlägg om Dalabjerven också :) | |
|
Ja jag förstod det. Ja jag ångrar inte en sekund att jag köpte min bil. Kanske lite när den ska tankas. hehe. Men visste ju att det inte var den mest bränslesnåla bilen. Men när jag fixat lite rost och renoverat fälgarna så är den fin igen SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
| Ett tips: planera körningen så du bara svänger vänster! | |
|
blir svårt då jag bara har höger kurvor den sista biten hem. hehe SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Haha ja men iofs min sambos mammas väninna har en volvo som tutar när hon svänger höger jag höll ju på att avlida av skrattspasmer när jag hörde det. |
|
|
Kul att fler har intresse för våra gamla E34. Alla begagnade bilar måste inte ha en massa fel... Min 530i -89 har jag haft sedan den var fabriksny. Den är absolut 100,0% rostfri och helt felfri såväl in- som utvändigt. Fälgskrap existerar inte. De senaste 10 åren har jag bara använt den på helgutflykter några få vackra sommardagar. Jag har nog kvar den mest av nostalgiska skäl (undrar om det finns någon annan E34 med en ägare?) och för att jag aldrig kan få vad den är värd om jag skulle försöka sälja den. Min son tog några bilder för ett par år sedan: Länk |
|
|
Jäklar vad fin din bil är Ulf530. Brukar du vara på BMWcs träffarna? Vore skoj att spana in den någon gång i så fall SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Dalabjerven. Min granne hade en Volvo 740 som var likadan!,. 628csi |
|
|
igår när jag skulle öppna dörren innifrån fick jag handtaget i näven så nu måste jag hissa ner rutan och använda handtaget på utsidan när jag skall kliva ur bilen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.