|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis köpt mig en 523i -06 som har ett konstigt problem. Bilen går som en dröm och har inga konstigheter för sig, förutom att när man startar bilen kommer texten: " head unit not programmed correctly " kommer upp på skärmen. Någon som varit med om detta? Hjälp mig snälla. Med vänlig hälsning, Zebben | |
| Har du en utbytt modul sedan tidigare? Det är något som inte stämmer övrens med VIN (chassie). Det är någon modul i bilen som måste kodas. | |
| Såg att du just köpt en i texten. Isf är det en modul i bilen som blivit utbytt och inte kodats in riktigt, bilen vet inte vad det är för något eftersom man inte har "talat" om det för den. Man måste lägga till den i VIN. Fråga försäljaren vilken modul det var så kanske ja kan hjälpa dig. | |
|
Okej, ska försöka ta kontakt med dem och ta reda på det. Med vänlig hälsning, Zebben |
|
| De påstår sig inte veta vad som är bytt.. hur går jag tillväga? | |
|
Det låter konstigt.. Du måste försöka ta reda på vilken modul som blivit uttbytt. Ditt VIN/VO nummer matchar inte med den nya modulen eftersom den förmodligen suttit i en annan bil. Du måste ta reda på vilken identitet den nya modulen har. Kortfattat så har din bil en identitet som inte matchar resten av bilens id. |
|
| Därför måste den kodas in enl VO i din bil så att bilen känner igen den. Var det en privatperson du köpte av, lr firma? | |
|
Litauenimport? I så fall ska du bli väldigt misstänksam. Vänd dig till BMW direkt. |
|
| Antar att någon bytt ut stereon utan att koda den nya som F-tar skriver. Kan räcka att koda, alternativt uppdatera programvara för hela bilen alt stereon om man nu har rätt filer för den ilevel som övriga bilen har. Det som talar för programmering är att det står programmed och inte coded (det finns båda typerna av meddelanden) | |
| Bilen är svensksåld med 1 brukare privat och 2 firmor. Köpte den av en bilfirma. Vilken BMW verkstad ska jag vända mig till? Bor i Gävleborgs län. | |
| Vänd dig till bilfirman som sedan får vända sig till de som gjorde bytet, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.