|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag funderar på att införskaffa mig en racekoppling. Är det nån som vet var man kan hitta en sån och vad den kan kosta. Tacksam för svar! "If everything seems under control you're just not going fast enough!" Mr ///M Power | |
|
Glömde visst säga att den ska sitta på en 325:a -88 "If everything seems under control you're just not going fast enough!" Mr ///M Power |
|
|
sinter koppling kan du köpa av dahlhems...Sen har du en riktig av-på koppling...med alla för och nackdelarna MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Satte dit en "centerforce" koppling på Mustang -67an med väldigt gott resultat. Sachs tillverkar dom och det borde finnas till BMW. Tryckplatt med solfjäder och centrifugalvikter som hjälper till att hålla lamellen stilla mellan svänghjulet och just tryckplattan när det som bäst behövs. Ju högre varvtal ju mera tryck på kopplingspaketet. Lamellen har sintrad beläggyta mot svänghjultet och en "vanlig" yta mot tryckplattan. Bilen är bromsad till 330hk och 400Nm på¨bakhjulen. Fick tillfälle att hårdköra på sportbilens dag i helgen på Sviestadbanan och den höll emot fint. Lyckades passera flera Ferrari 348, men jag hade ju mönstrade slicks så det var nog mycket därför. Kostnad för tryckplatta, lamell och urtrampningslager ligger på 5000:- Freude am fahren |
|
|
J T Montoya: Tack för svaret. Det låter ju bra men jag hade hoppats att den inte skulle kosta så mycket mer än orginalkopplingen. Så det får nog bli orginal ändå. Men tack för svaret. Det kan ju vara bra att veta i framtiden när man har lite mer pengar att lägga på bilen. "If everything seems under control you're just not going fast enough!" Mr ///M Power |
|
Jompa |
Kolla med jurgen weis Racing (vet ej om han stavar det så)kompisen köpte en racing Tryckplatta till M3 av honnom (sachs) den skall palla 600Nm med zinter lameller. Har för mig att den kostade ca 2500kr + zinter ca 1500kr Hälsningar Jonny |
|
Var ligger "jurgen weis Racing"? telefonnummer eller webbsida månne? Priset verkade helt rätt. /Per |
|
|
jurgen wies ligger i sthlm/tyresö . Har ingen hemsida som är i drift men han nås på tele 08-7454798 MVH TONY ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.