|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, För nån månad sedan tändes den gula kylar lampan på panelen. Kollade nivån men den var ganska full redan. Fyllde på lite likväl. Trots detta fortsätter lampan tändas varje gång jag kört en bit, vad kan det vara som är fel? Kass sensor? Häromdan uppmärksammade jag ett lite märkligt ljud fram, det låter som om ett lätt plastigt skrapande i takt med fläktremmen(?), vad kan detta vara? Kan man fixa det själv. Jag har läst lite om fläktremmar här men blir lite förvirrad. Bilen är en 325 cab 03. Tack på förhand för svar och hjälp. | |
|
Kän på fläkt vingen så det inte är glapp i den.kan ju vara så att en av rullarna är dålig ang gul lampa så kan det vara som du skriver tror givaren kost 100 kr när jag köpte min bil så byte jag givare.termostat,remmar,remspänare+rullar fins en sast att köpa med rullar+remmar |
|
| Tackar ska gjöra det, är detta saker som är lätta att byta själv? | |
| Ja om du är lite händig så går det o om du har saker, tror det är torx till hjulen akta så du inte skadar kylaren bara.. | |
| Ja om du är lite händig så går det o om du har saker, tror det är torx till hjulen akta så du inte skadar kylaren bara.. | |
|
Hittade detta klippet på nätet: Länk Känns väldigt mycket som att det kan vara den delen som skapar det rasslande ljudet. Verkar inte helt onaturligt att det där fluidlagret är förstört. Har varmgarage på jobbet och hemma men ute är det som oftast -10 grader vid denna tiden på året så bilen sliter nog i alla temperaturförändringarna. Men vad heter denna delen på svenska? Tänkte jag skulle sticka in fingret där imorrn och stoppa fläkten och se om det är upphovet till ljudet. Är det farligt? |
|
|
Ja du ska inte stoppa in några fingrar där om motorn är i gång .....men åter kom få vi se va du hade för fel sen va försiktig o lycka till |
|
|
visa sig att flækten inte går alls. Kørde till verkstan och han rekomendera mig att parkera bilen då ljudet troligtvis var lagren till vattenpumpen som skrapar...dvs en ny vattenpump behøvs. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.