|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Letar efter "ny" bil, och hade från början siktet inställt på en sen E38. Efter lite letande, har jag nu glidit över till att titta på en tidig E65:a i stället, och hittade denna nere i Lund som verkar intressant. Någon här som vet något om bilen, eller som kanske varit och tittat på den. Enligt säljaren skall den vara i gott skick in- och utvändigt. / Johan | |
|
Här kommer länken: Länk / Johan |
|
|
Har tyvärr inget om bilen, men har också kikat på den. Den verkar fin, men gillar inte blåa färgen i inredningen. Men den är inte fullutrustad som det skrivs. Code Description (interface) Description (EPC) S223A ELEKTRONISCHE DAEMPFER CONTROL(EDC) Electronic Damper Control (EDC) S229A DYNAMIC DRIVE Dynamic Drive S238A LM RAEDER/ DOPPELSPEICHE 93 BMW LA wheel, double spoke 93 S248A LENKRADHEIZUNG Steering wheel heater S302A ALARMANLAGE Alarm system S316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG automatic trunk lid mechanism S319A INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG Integrated universal remote control S323A SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN Soft-Close-Automatic doors S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Climate comfort windscreen S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Sun-blind, rear S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roller sun vizor, rear lateral S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip Code Description (interface) Description (EPC) S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S441A RAUCHERPAKET Smoker package S442A GETRAENKEHALTER Cup holder S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory S464A SKISACK Ski bag S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Lumbar support, driver and passenger S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A REGENSENSOR Rain sensor S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S612A BMW ASSIST BMW Assist Code Description (interface) Description (EPC) S630A AUTOTELEFON MIT SCHNURLOSEM HOERER Car phone with cordless receiver S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German S909A ANALYSESTECKER Dummy-SALAPA S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Delete clear coat S937A REQUEST CD ROM ON DELIVERY Dummy-SALAPA S997A HAENDLERPRAESENTATION Händlerpräsentation Code Description (interface) Description (EPC) S202A STEPTRONIC Steptronic S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S245A LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH Steering wheel column adjustment,electr. S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Side airbags for rear passengers S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S650A CD-LAUFWERK CD player S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German |
|
|
Hej! Nej, fullutrustad är den ju inte, men ganska välutrustad, helt klart det nödvändigaste känns det som. Den blå färgen är förstås en smaksak, men jag kan förstå att alla inte faller för den. Har du sett bilen irl eller menar du att du kikat på den på nätet? Det lutar åt affär till nästa helg om allt går som planerat. / Johan |
|
|
Den saknar bland annat både Logic7, ventilerade stolar och massage. Tre rätt trevliga saker i en 7a.. |
|
| och nightvision | |
|
Visst är det trevliga saker att ha, absolut, men inget som gör att det står eller faller pga tillgång/avsaknad av dessa saker för min del. Då känns skicket, miltalet och historiken viktigare. / Johan |
|
|
@ WAN: Hur är det med Nightvision förresten, gick det att få så tidigt som 2001/2002? Tycker inte jag ser några bilar från de årtalen med nightvision, men jag kan ha fel/missat något. @Japmax Efterlite sökande på google, verkar det som om HiFi System Professional DSP = LOGIC 7, eller läser jag fel? / Johan |
|
| Nightvision och HUD kom nog först med -05 till faceliften. | |
|
Kod S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL = LOGIC7 Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Då har den iaf så bra ljud som man kan få, trevligt. / Johan |
|
|
Nej bara på nätet, bor i luleå och här uppe finns de väldigt dåligt urval. Jo färgen är ju smaksak helt klart, för bilen verkar enligt bilderna väldigt fin. Och är det i din smak så bör du ju helt klart ta en titt på bilen. Visst den är inte långt ifrån fulllutrustad, den här annonsen var ju nästan ärlig iaf. Men finns massor med annonser på 7 serie där folk skriver fullutrustad fast det inte ens är i närheten. Såg nu att den är reserverad, kanske du som slagit till? :) |
|
|
Japp, har bokat biljett ner med flyg till nästa helg :-D / Johan |
|
|
Ja, jag hade fel ang ljudet ser jag. Hoppas du blir nöjd med bilen! |
|
|
En 7serie hade stått i mitt garage med om vi inte haft 50 kilo schäffer Riktiga lok Lycka till Ha deT |
|
|
Vi har ju bara 6kg kinesisk nakenhund, det gör ju onekligen saken lättare...:-P / Johan |
|
|
Bokade som sagt flygbiljetter ner till Malmö med nerfart den 22/3, frugan och sonen på 5v följde med. Blev en spänd väntan under veckan, förstås orolig att bilen inte skulle motsvara förväntningarna. Sov över hos hustruns släkt och var på plats på bilfirman när dom öppnade portarna på lördagförmiddagen. Skicket på bilen upplevde jag som förväntat, inga besvikelser. Välbevarad lack och inredning, inte mycket att anmärka på. Bra dokumentation, där föregående ägare skrivit ner alla servicar och reparationer med datum etc. Ut på en liten provtur, upptäcker då att det vibrerar rejält i motorvägsfart. Första tanken är att däcken blivit platta för att bilen stått ett tag, men vibrationerna vill inte försvinna. Ajaj, sannolikt bara en däckbalansering som behövs, men chansa vill man ju inte. Dessutom känns det inte särksilt lockande att åka 60+ mil tillbaka till Västerås med vibrationer i motorvägsfart.. Tillbaka till bilfirman, säljaren som jag haft kontakt med under veckan, öppnar upp verkstaden dom har intill, tar in bilen och balanserar om däcken. Visar sig att bakdäcken är rejält i obalans, trots att dom inköpts bara några månader tidigare(Continental Viking 5). Ut på en ny provtur, och nu går bilen som den ska. Tillbaka till firman, och nu känns det ok att skriva på papper och ta emot nycklarna. Åkte sedan tillbaka till Västerås med en hotellövernattning i Jönköping, lillgossen ska inte behöva sitta alltför länge i bilbarnstolen. Hinner under resan bekanta mig lite med bilen och en del av alla funktioner. Nyss hemkommen kan jag konstatera att bilen i stort motsvarat mina förväntningar, och mer därtill, även om man som alltid upptäcker småsaker som man nog vill rätta till. / Johan |
|
|
Måste också tillägga att jag var lite orolig över den blåfärgade inredningen, det är ju inte alltid man kan lite på bilder när det gäller färgen. Denna var dock inte alls dum, uppfattas snarare som en mjuk svart färg än blå, men så har jag ju lite dåligt färgseende också, så ta det med en nypa salt. / Johan |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Grattis! Hoppas att du får njuta av många felfria mil i din 745:a! |
|
Stort grattis och hoppas på många gjädje mil i lyx miljö. Mvh "Betänk vad du säger, när och till vem." |
|
|
Grattis till nya bilköpet! Vad landade snittförbrukningen för hemresan på?:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.