AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.594

koppla förbi cd spelaren bmw m5 e39 -01 med(DSP)?

Ma
6
Martinbimmer
M5 E39 -01
Min cd växlare i m5 e39 har sagt upp sig å är inte speciellt sugen på begagnad igen så tänkte höra vilka altenativ de finns för å koppla förbi växlaren typ köra musiken via iphone.Nu är det ju de här krånglet med (DSP)Nån som har erfarenheter eller kopplat nått?har forskat lite å hittat lite dsp adapter tänkte om nån testat ?om de finns nått smidigt lätt billigt sätt? /MVH Martin
Ma
12
Marrkel
M5 e39 -00
Jag har samma problem. Tänkte kolla om någon svarat dig så du vet hur du ska göra. Jag hade också behövt veta. Tack på förhand. Med vänlig hälsning, Markus Pennings
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Verkar svårt. Har du kollat in denna, Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Hade följande i min gamla M5-2003,och kan verkligen rek detta...ersätter cdvxl helt o hållet..installationstid ca 5 min..
allt funkar precis som original..knapparna på skärmen,samt på ratten..
Har inte brytt mig om att införskaffa detta till min M3 Cab,för min cdvxl läser MP3 format..kom tydligen 2006 till E46an

Intravee II + Alpine KCA-420i iPod adapter + Dice DSP Adapter för dom som har BMW DSP

Displays CD/MP3 text (ID3 tags, file/folder names, CD-TEXT etc) on most standard BMW display bars and
Navigation screens.

Features include:

> Fast music search feature for iPod and Alpine MP3 CD changer if fitted.
> Sub-folder navigation on MP3 disks.
> Quick response time to button presses

Länk

Länk

Länk

finns nu även iPod / iPhone 5V Charging Adapter
mm
15
mmk
M5 E39 -00
Hej.
Är ny på forumet och precis skaffat mig en M5 E39 -00.
Underbar bil detta!
Bilen har CD växlare och Business kassett (har inte kollat på modell ännu). AUDIO DSP står det på enheten så jag har samma problem.
Googlat och sett flera enheter som kan anslutas till CD-växlarens ingång, eller ansluts i bakluckan. Flera enheter har inte DSP stöd har jag läst.
osäker på vad som funkar.
En AUX port inne i bilen hade varit perfekt för att kunna ansluta mobilen.
Har sett flera inlägg där man lödar osv. Är inte så händig så jag vågar mig inte på det.
Hur krångligt är det att installera ovanstående? ansluter man detta bakom stereon och drar fram Ipod/iphone uttaget?
Tips och idéer mottages varmt.

Mvh
Mika

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
har en Ipod/Iphone anslutning hemma över från min M5a som kopplar in i cd växlaren ifall någon är intresserad..Inst tid max 45 sekunder
mvh
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Hur gick det för TS mfl med detta? Är i samma sits då min CD-växlare verkar ha sagt upp sig, har S677a HiFi System Professional DSP med 16:9 navi också och det verkar knepigt att hitta aux-lösningar för just den kombon. Många lösningar funkar inte för bilar med DSP.

Blir dock lite fundersam då DSP verkar ska innebära att det ska finnas en guldfärgad rund coax-kabel i skuffen, jag hittar bara en 3- och en 6-pins anslutning (svarta av plast) i min och de satt båda i CD-växlaren, alltså ingen guldfärgad rund sak i min bil, DSP har jag iaf enl utrustningslistan och även i menyn, får inte ihop det.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Har hittat förklaringen, DSP kan vara antingen analog (6-pin) eller digital (guldig coax), jag har alltså analog vilket underlättar vad jag förstår. Har mailat med företaget som har detta Länk och det ska funka. Blir nog att lägga en beställning.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Bahh, editfunktion är bra...länken i mitt förra inlägg gick till forumtråden där jag hittade info om analog och digital DSP, här är länken till interfacet/kabeln som ska funka med analog DSP Länk

mm
15
mmk
M5 E39 -00
Hej.
Har mitt problem kvar. Har en M5 E39 -00 med DSP och kassett.
Fick tag på denna enhet, men fick inget ljud p g a DSP.
LÄNK: Länk

Det enda tipset jag fick från leverantören av enheten var:
"Please cut off the power cables in our unit and connect them to your car speaker cables."
Begriper inte riktigt vad som menas med det.

Lokala verkstaden ville inte gå in och modifiera. Finns några länkar på nätet där man placerar MID i hanskfacket och gamla kassetspelaren bak samt ansluter på något sätt.
Mer detaljerade tips av någon som gjort detta mottages gärna alternativt en verkstad i södra delarna av landet som kan fixa.
/mmk
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
OK, du har alltså digital DSP med den runda coax-kontakten?

Det var ju ett lite luddigt svar du fick från leverantören, om man ska börja klippa kablar så vill man ju gärna vara säker på vad man ska göra.
mm
15
mmk
M5 E39 -00
Ja, har den runda gråa coax kabeln som jag antar är DSP.
Dumt av mig att inte kolla upp tekniska detaljerna innan jag köpte en enhet för 4500kr bara...
Någon som har tips och idéer?
/mmk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.