|
|
|
|---|---|
|
tjena! I morse när jag skulle i väg så började antispinn lampan (den mellan varv- och hastighetsmätare) lysa, handbromslampan lös gult plus att eml lampan lös. Det försvann när jag stängde av bilen och började inte lysa nu när jag körde hem. Vad kan felet vara? kan det ha varit att det hade frusit? Jag har tyvärr ingen felsökningsmaskin, så är det bara att lämna in den på BMW eller? Bilen är en 320i -03 som gått ca 14k. | |
| Jag skickade PowerPost till dig! | |
|
Kan vara ditt gas-spjällshus som kärvar lite. Blinkar mer eller bara EML lampan till, så märker du inget problem, men börjar den lysa, så kommer du märka att du endast kan varva den till c:a 2500 varv. Har du någon mekar vana, så kan du skruva av gas-spjällshuset och smörja/rengöra det lite plus spruta El-spray på kontakt. Kan vara fukta som spökar. |
|
| Så gas-spjällhuset kan slå ut antisladd/antispinn? Jag tänkte mer att eml "hoppade in" för att man skulle ta det lugnt med tanke på "AS". Det konstiga är ABSen fungerar, jag trodde dom hängde ihop. | |
| Kan tillägga att den fungerade felfritt när jag var ute en sväng nyss. | |
|
EML är till Gas-spjället. Anti spinn och de tänds samtidigt. Varför vet jag ej, men gjorde så på min också. Du har elektriskt gas-spjäll om jag inte har fel. Kanske bara kärvat till lite i morse när du skulle iväg också tändes EML lampan. Vet ej var du bor, men som här i Landskrona så kom det en köld knäpp igår/inatt. Fungerar allt nu, så låt det vara och se om det återkommer. |
|
| Tänkte på din handbroms lampa. Använder du handbromsen när du parkerar bilen? Använd endast växel nu när det tydligen kommer köld knäpp igen och inte handbromsen. | |
| bor i dom småländska skogarna så var kanske ca -10 inatt, kan kanske varit något som fryser nu när det är lite varmare på dagarna också. Använder bara handbromsen när det behövs men det brukar inte vara några problem. Men vi får se vad som händer! | |
| Jag har samma problem! kan tillägga att det tjuter till från motorutrymmet när jag snuddar på gasen också. har svårt att lokalisera detta! kan mycket väl vara gasspjället. vart sitter detta?! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.