|
|
|
|---|---|
|
Efter 120 så går den som på is...svänger hit å dit, ratten känns inte så precis, lite glapp ungefär. det går absolut inte att hålla 200. då åker man av...ngt förslag ? Det kan väl inte bero på däcken...205/55/15...kunde ju haft lägre profil Christian | |
|
oj! låter inte kul min 325i går som på räls i 220. kör på 215/45/17 |
|
| Min funka i 240 med 205/55/15. Duktigt slitna dessutom. 14" vinterdäck funkade i 170-180 också. Nog nånting som e galet. | |
|
helvete ochså..nått är fel.. Hmm.. Om Jonhny..kör på slita... så borde det gå att köra snabbt på regumerat ;) Christian |
|
|
Framvagnsinstallning later aktuellt. Mr C |
|
Peter bmw325 cab |
gör som Mr C skriver tänk på att en cabriolet i höga farter e mera svårkörd hjulvinklarna kan vara felaktiga har oxå erfarenhet av att baktunga bilar e mer svårkörda fulltank och baslåda e inte så bra kanske. du kanske har en felaktig vinge ? |
tqs |
Du borde nog kolla upp slitage slitage i framvagnens kulleder. Rätt billigt att byta bärarmar och styrleder om man gör det själv. |
|
Okej, har ingen baslåda och ingen vinge heller... Hjulvinklarna bak måste vara fel...smått sneslitna.. men det är där fram den kränger..känns (fortfarande) som ett stort glapp i ratten...man kan svänga en dm åt varje håll..utan att den ger ngt utslag ! Länk Söker Hardtop !! |
|
|
Hej Kan du vrida på ratten utan att hjulen rör sig så är styrväxeln kass Om du rör ratten så ska hjulen svara direkt(gäller ej i ändläge,får vara ett litet glapp där) Har du inte servo så tar dom ca:2´på skroten,förmodligen nån tusing till om du har servo. Henrik |
|
|
fyy fan ..ja...den rör sig...men inte mkt ...Jag har servo..ah..får nog köra saktare då ;) har inte råd med sådana utgifter Länk Söker Hardtop !! |
|
| Jag hade definitivt börjat med att byta silentblocken bak. Är de slut så känns bilen som en klick smör i ett stekjärn... | |
|
_Johan_ Helt rätt,hur kunde jag glömma det. Min var sån över 110-120,så länge du accar så går det fint men vid jämn körning så blir den slingrig(kan även gå fint ett tag men komma ett kast när du kör i ett spår el litet gupp,det är värre) Går att byta själv,använd söken. Henrik |
|
|
Okej, vad är silentblocken ? ..kul och veta innan man börjar fixxa.. Länk Söker Hardtop !! |
|
| Det är bakvagns busningar, kostar ca 500 på BMW. | |
|
Att byta siletblocken kostar med arbete o materieal ca 1800kr.. Gör det själv så har du ganska mycket jobb.. Bytte min för 2månader sedan. bengan BMW,vad annars? |
|
Peter bmw325 cab |
om jag hade varit som du hade jag tagit bort servon ger bra mycket mer körkänsla i den bilen |
|
aldrig i livet att jag tar bort servon... Lade mkt tid på att hitta en MED servo.. Länk Söker Hardtop !! |
|
|
löste det nu ;) bytte bakdäcken för en måndad sen..och dom hade en praktikant som pumpade däcken...hade 3 kg i ena framdäcket och 2 i andra.... lika bak... de med 3 kg satt diagonalt..inte så konstigt den uppförde sig lite konstigt... Länk Söker Hardtop !! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.