|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder så undrar jag om detta är ett ok pris för en begagnad "Navi" till en E70(?) Grejerna har suttit i en bil som rullat ca 2500 mil. Tillkommer gör väl också en del kablage etc. | |
|
Jag skulle nog köpt Länk Då ingår kablage och canfilter |
|
| Det där är förmodligen "heta prylar" och det vill jag inte befatta mig med. Hade själv inbrott i bilen av personer från samma land. Ja, de åkte fast i Roslagen när de skulle ut ur landet... | |
|
Där har du helt klart en poäng även om man kanske inte kan utgå ifrån att det är så. Trist att du blivit drabbad av "öststatsmaffian" men bra att dom åkte fast! Prisskillnaden mellan 15000 och det som finns på ebay är inte jättestor, så jag tror det är ett bra pris. Återstår bara lite kablar och ett canfilter. Lycka till med din CIC installation!! |
|
|
Har mailat till "share4all", men ännu inte fått något svar... Märkligt också att leveranser till Tyskland, Lettland, Litauen och Portugal exkluderas. Har nu fått ner priset till 12000. (Grejerna finns på en bilskrot i Sverige.)Känns ändå som rätt mycket pengar just pga att det saknas en del hårdvara + all kodning... |
|
|
Jag är också intresserad av uppgradering från CCC till CIC på min E60. Behöver man ha något mer än vad som ingår från denna säljaren? Länk Finns det någon på forumet som man kan köpa programmering ifrån? |
|
|
KrilleGTI Du behöver lite täckplastbitar som sitter runt CIC men det är inget speciellt dyrt (lättast att beställa på bmw här hemma) och LCI luftkonditioneringsenheten. Det går att hoppa över den, men då får man fula glipor mellan knapparna och täckpanelen. Jag har gjort detta på flera bilar och kan hjälpa till med kodning och andra tips om du är intresserad. |
|
|
KrilleGTI, jag snubblade över denna på blocket Länk |
|
|
Hej KrilleGTI Kolla här lite billigare Länk |
|
|
Rikarddg: Jag har redan en LCI så då behövs väl bara plastbitarna. Behövs det inte en ram runt den nya Idrive kontrollen också? Kabel, INPA, NCSexpert, DIS osv har jag men jag har ännu inte lyckats att få allt att fungera och jag vet inte riktigt om jag har alla program uppdaterade för E60. Börja koda själv törs jag inte riktigt ge mig på utan någon som övervakar. Jag använder bilen varje dag och kan inte ha den stående pga att jag kodat något tokigt. Jag såg även att du lyckats montera nyare Combox i E60 med Bluetooth A2DP, detta skulle jag också vilja ha om jag byter till CIC. Ducatitobbe: Det är auktion på den du länkade till och de brukar aldrig gå för så lite som auktionen ligger på nu. Ska lägga ett bud på den iaf så får vi se. |
|
|
KrilleGTI han sälde en likadan förra veckan med lite mera tillbehör såsom monterings detaljer den gick för 749 pund så lycka till. jag har lagt bud men stannar på 470 det är min smärtgräns. :-) |
|
|
Ducatitobbe Då bjöd jag precis över dig ;-) Går alla CIC enheter eftermontera i en E60? Plastfronten måste självklart bytas, men skiljer det något med hårdvaran eller mjukvaran i övrigt om den kommer från tex E90 eller E70? Behöver CICn programmeras på något speciellt sätt om man skulle köpa en begagnad från tex skroten? |
|
|
KrilleGTI jag är långt ifrån expert på området men vad jag förstår så kan man koda cic till vinnr för att sedan fixa resten när den sitter i bilen. finns säjare som erbjuder kodning i bil via internet. Om det går att ta e90 eller e70 vet jag inte skulle tro att formgivningen skiljer. mao kanske bara byta `plast´ |
|
|
KrilleGTI jag är långt ifrån expert på området men vad jag förstår så kan man koda cic till vinnr för att sedan fixa resten när den sitter i bilen. finns säjare som erbjuder kodning i bil via internet. Om det går att ta e90 eller e70 vet jag inte skulle tro att formgivningen skiljer. mao kanske bara byta `plast´ |
|
|
Kille, Oftast så sitter det en "ram" på idriveknappen, annars får man beställa en. Om du har den gamla knappen så blir det lite sågande i mittkonsolen. Även om grundenheten cic är densamma för alla bilar så är ju fronten som knapparna sitter i olika, så köp en som är till rätt bil. Dessutom är ju inklädnaden av skärmarna olika. Innan man monterar i cic så ska man uppgradera samtlig programvara för hela bilen med ista/p (på BMW eller annan som kan) Om man har äldre programversion på bilen än cic så fungerar det inget bra. Därefter kodar man cic för bilen och bilen för cic. All kodning och programmering görs lättast i bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.