|
|
|
|---|---|
|
Imorse när jag starta bilen så började motorlampan lysa och även service lampan. Det var en ganska kall morgon runt -10 och bilen hade ganska lite bensin i tanken. Så jag bestämde mig för att åka och tanka. Efter att jag gjort detta så varvade jag ur bilen lite för att sedan stoppa och starta bilen igen. När bilen startades igen så slockna alla varningslampor igen. Men jag har dock märkt att vid tomgång så är bilen motorgång lite ojämn och kan hacka ibland. Någon som skulle kunna veta vad detta beror på ? | |
| Kontrollera batteriets kondition. | |
|
Precis de symptomen var det på min bil med samma årsmodell. Motorlampan lös nån gång ibland främst när det var kallt ute och sen började den hacka lite. Körde in den på Mechanum som ställde diagnos. Det pekade på luftmassemätaren alt magnet ventil till Vanos. De bytte ut båda två och efter det går den som en klocka! Ca 7000kr kosta det. Fick det på maskinförsäkringen som handlaren skickat med så jag var mer än nöjd. Om det är samma fel på din vet jag inte men kanske en fingervisning iaf /Martin |
|
|
Tack för svaret Martin77 och Lus. Uppskattas ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.