|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min 525:a 91 24v börjar å vibrera när man närmar sig 100km/h å lite efter också! Sen så vibrerar den när man bromsar också vid en viss hastighet inte i ratten utan hela bilen. Om jag minns rätt så vibrerar det inte så mycket om jag accelerar hårt till 100km/h och över! Vad ska jag göra,har ringt till Bmw å frågat och som säger bara att det är fel på däcken,,men inte fan har jag väl fel på mina vinterdäck 15",sommardäck 15" och 17",verkar osanolikt,hmm?? Hjälp! Tack på förhan Peter Peter (Bmw 525i 24v-91) | |
|
Skeva bromskivor bak kanske? /Micke |
|
leri |
Vilka åtgärder har du redan vidtagit? Bytt tvärstag fram? Kollat krängningshämmarens infästningar? Kollat ev glapp i hjälpstyrarmens lagringar? Silentblocken bak? Något av naven som fått sig en smäll och blivit skeva, kan vara baknav också. Mvh Leif |
| E34:an verkar ha en elak egenfrekvens runt 100km/h. Jag hade problemet med original 225 däcken, men det blev faktiskt bättre med 205. Hur som helst, det beror ju på något. Ovanstående förslag är värt att kolla upp, Bussningarna i casterstagen och glapp i leden på mittre styrstaget (som sitter i styrsnäckans arm) har jag haft dålig efarenhet av. | |
LjudFreak |
har du testa mä en hjulinstälning. har nämligen haft nåt liknande på min, och då gjorde ja en hjulinställning. fick ioförsej lämna in den då, kosta en 500:ing....mvh///Danne |
| Om du har andra fälgar än orignal, kolla centreringen på dessa. Det blir våldsamma vibbar om fälgen inte sitter centrerad på navet. | |
|
Bara en tanke...har du testat att balansera om däcken? #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
Jag hade mycket vibrationer når jag bromsade från 90 till 70. det berodde på att styrlederna var jätte slut. Lycka till. /Lidberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.