|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Funderar på att kolla in denna till helgen. Tacksam för kommentarer. Länk | |
|
Verkar helgrym o rätt färg o allt Priset verkar rätt ok med |
|
|
Denna har väl magnesium motorn? (n52) Tänk på att det inte är helt ovanligt att dem dricker olja! Annars en helt underbar bil! Föräldrarna har en 320d M-sport som är helt underbar att åka och köra. Bare gén! |
|
|
N52 är gjord av bland annat Magnesium kan vara värt att förtydliga en motor gjord helt i den metallen hade inte rullat många mil. Men en 330i från 2009 har efterträdaren N53 under huven, en motor som är extremt snål när den fungerar men där tändspolar, givare och bränslepumpar varit barnsjukdomar som ställt till det för några ägare. Varken N52 eller N53 brukar dock dricka olja om det inte är något fel på dem, annars ser bilen helt ok ut och jag gillar att "Bilen levereras med 12 månader Citroën garanti". ;) //Bjersér |
|
|
Precis hemkommen från provkörningen av ovan nämnd bil. Skulle mycket väl kunna vara något för oss. Gången i motorn är visserligen råare än vad jag är van vid från vår 320i men, jag steg ur bilen med ett leende på läpparna. Vi får se vad framtiden visar, har ju en "bättre" hälft som skall övertygas också ;) /Hans |
|
| Ser grym ut, enda som saknas är dubbelturbon i 335an. E46 330 hade fördelen av att vara Top of The Line medan denna blir mellanvariant vilket skadar andrahandsmarknaden tror jag. Dock inget fel alls på motorn i denna heller. E91 är en trivsam modell. | |
| Grymt drag i den motorn, och ett renare ljud än turbo 6an. Riktigt snygg bil! | |
Karl-Hilding |
Gången i motorn är bara rå när den är kall och detta på tomgång. Efter lite vamkörning spinner den som en katt. Och draget är riktigt bra! Känns att alla 272 pållarna är med + några till... |
Karl-Hilding |
Rätt kul detta om en BMW 330 -09. "Bilen levereras med Citroën Select garanti" |
| Jag tycker det är ännu mer kul med alla som måste fråga sina bättre hälfter, regeringar, frugor, och allt vad de kallas. Hur svårt kan det vara att bara köpa bilen? | |
| "Blanda inte in mig i vårt förhållande" / Lorry eller om det var Yrrol ;) | |
|
Hur kan den fyra år gamla bilen vara "nästan ny"? Lite mycket pengar för den kan jag tycka. Efter fyra år borde den ju rimligen vara billigare än 50% av nypriset. |
|
|
Robert: Tror det kallas respekt? Det är inte ett par kallingar man köper direkt. 49 år gammal, trodde det skulle stå 18 :s Fin bil, väldigt fin motor. Priset kan du säkert få ner, är nog lite för högt som sagt ;) |
|
| Vitoco, det kanske skulle ha stått 49 år och singel :) Hur som helst, bil har jag aldrig frågat regering, fru eller flickvän om, det kallas förtroende. | |
|
Kom igen, Robert, gled du bara upp i 245:an och V70:n utan att kolla först om det var okej?! Damn! ;-) |
|
| Lycka till att få den såld för det priset...kring 220-230kkr känns mer rimligt med tanke på mil och ålder. Handlaren kommer naturligtvis aldrig acceptera ett sådant bud men i gengäld lär den bli ståendes ett bra tag gissar jag på... | |
|
Profossen, för varje dag som går hyllar jag singellivet :) Det där med att fråga "regeringen" tror jag används lite slarvigt då man själv inte bestämt sig. En affär kan knappast bli bättre av att man frågar någon som är helt oinsatt/ointresserad. Bil sköter mannen, i alla hushåll, punkt. Jag har faktiskt aldrig behövt fråga om lov inför ett bilköp, och då har jag ändå haft flera hundra. Inte kvinnor, men bilar. Mitt barns mamma uttryckte dock en gång lite oro då vi bytt bil 10 gånger på 14 månader, eller om det var 14 gånger på 10 månader, hur som helt normalt och inget att tjafsa om. Om man verkligen måste fråga sin regering om lov är det hög tid att leta efter en exit ur förhållandet. Då har man inte tillräckligt förtroendekapital och då går det likväl åt skogen förr eller senare. |
|
|
Att "fråga regeringen" handlar inte om råd o tips gällande vilken bil man ska välja eller utrustning den ska ha, det handlar snarare om att dels rättfärdiga och få dem att acceptera summan man vill lägga på vilken bil det nu än gäller, men även att respektera och sätta värde i den andra människan genom att göra henne delaktig. Inte köra över henne, som du försöker övertyga oss att man ska göra. Tråkigt att det gått som det gått för dig och att du ska ha den inställningen och synen på förhållanden. Utan att analysera djupare så kan jag garantera att det du visar här är en rätt bidragande faktor till varför det skitit sig för dig. "Ensam är stark" heter det, inte "starkast". |
|
|
Vitoco, du läser mina rader som fan läser bibeln. Acceptera, rättfärdiga, sätta värde, delaktighet, inte köra över. Herregud, det handlar om ett bilköp, inte om att du ska invadera Finland eller sätta på din kvinnliga kollega eller ej. Mannen bestämmer bilköp, kvinnan bestämmer påskgardiner! Så funkar det i förhållande där man har förtroende för varandra :))) Och nej, jag kommer inte att skriva att du förmodligen är en toffel. (Ta inte allt på så blodigt allvar :) ) |
|
råbban |
Tror det blir svårt att hitta motsvarande för 220-230 tkr .... |
råbban |
Syftade på Kristoffers inlägg en bit upp. ( Innan ni började med relationsdiskussionerna) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.