AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
777

Tjuvar & hälare i Göteborg och resten av landet

Har för andra gången blivit av med delar till min M3:a.
Backspeglarna (2:a paret), dekorlisterna (2:a uppsättningen) samt stötfångaren fram inkl. dimljus +njurarna med tillhörande sarg, SUCK!!!!

Bilen har stått parkerad i garage vid båda tillfällena och tillgreppen har skett med endast 3 mån. mellanrum.
Vid första tillfället försvann M-fälgarna oxå..:-(

Har haft bilen sedan i oktober förra året men kommer nu att sälja den så snart den blivit lagad, vilket känns så otroligt tråkigt, då det känns som man bor i zigenarsamhälle där brott nästan verkar löna sig..

Och till alla er som köpt M3 styling 'billigt' & utan ärliga kvitton: Känns det bra att åka runt med stulna delar på bekostnad av oss andra ??
stryk ska de ha...

/Micke
krukan6
Jag blir så förbannade på sånt folk. När nån har nån på kornet så får vi alla powerfolk hänga på och tala vet med den personen som gjort det.

BMW här i Karlstad avrådde mig att köpa M speglar.

bmwtouring.hogdata.net
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Efter alla stölder av dessa M3 prylar, borde inte alla E36 wannabe´s vara uppgraderade vid det här laget med lister, backspeglar etc?!

Länk
betriebsanleitung1
Ja man kan verkligen undra,har också blivit av med en massa grejor,och som sagt.Marknaden borde varit mättad för längesedan,försvinner det ut ur landet eller?och kan det isåfall vara lönt att sno det och exportera.
Gjorde en mindre undersökning idag när jag såg e36 or med små bromsar,de flesta hade M delar.Tror inte att vissa av dom hade köpt det på Bmw iaf.
Jag har gett upp,det går inte att ha något ifred,står bilen ute en natt så saknas det något,inte lönt att låsa bilen,bättre att bli av med lite grejor än att lacka,byta lås rutor etc.
Mi
94
Mik3
M3-93
Har inte varit drabbad ännu, men tror att det kan ha att göra med att jag bor i en liten håla där ingen vet vilken bil M3 är lr så människor ärligare här.

Mitt, flytta ut på landet om du vill ha dina grejer i fred.

No turbo shit....Just real POWER!!
Mi
94
Mik3
M3-93
oops, ska vara mitt råd på slutet där...hehe

No turbo shit....Just real POWER!!
Det värsta är väl att Mik 3 har rätt... jag har inte blivit av med något än... men ska man slippa att vara rädd för att någon ska ta grejerna så är det nog det ända rätt....

Visst kan man flytta ut på landet/köpa hus med eget kassaskåpssäkert garage och därmed slippa en hel del problem, men det innebär inte att du får ha din bil ifred när du någon gång åker in till stan.

Det STORA problemet är att det finns alldeles för många kringdrivande individer utan vare sig moral eller skam i kroppen, som inte förstår skillnaden mellan DITT och MITT.

Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
M3\\Robby: vad har du för slags garageplats, egen bur i gemensamt garage eller ett helt eget garage? Hur tog de sig in?

Vill bara veta eftersom jag själv har en bur i ett större garage, men det håller nog inte tjuvarna borta om de vill ta något. :-(

Jäkligt trist i vilket fall!
DODGE VIPER
jag har ingen bmw längre. men jag rekomenderar att ni koplar en sensorlarm som e koplad till mobben ,på det viset kan ni springa ner med basebollträt så fort larmet gått,
för er som bor i gbg kan ni vända er till ekens bilradio.fråga efter peppe
ha det gött

skiter i vad andra säger o gör , jag gör det jag kan,
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Jag har "bara" blivit av med ett par speglar på 2 år.
Men jag ska sälja M3:an nu, ska bli skönt att sova
lugnt på nätterna igen. Slippa gå ett varv runt den
varje morgon för att kolla om någon gjort nåt med den.
Detta är tyvärr nödvändigt när man står på gatan i stockholms förorter.
I en Perfek Värld händer inte sånt.... men tyvärr lever vi inte i ett sådant värld....

Man vågar ju inte utrusta sin egen bil ju.... *JOBBIGT*!!!!
www.phonesafe.se

Vill oxå ha kompressor.....
Fa
227
Falcon
325 -93
jag undrar vad alla idioter som snor M3 speglarna gör med dom, för fästet finns ju inte att köpa eller har jag fel??
//Peter
krukan6
stämmer, fästet finns inte att köpa. Iaf inte enligt Autovåx (BMW i Karlstad)

bmwtouring.hogdata.net
Jag bor i en större stad :
Men jag tycker också detta är ett dj::::::va.
Skit men jag tror också att det kan vara fejkade grejjor För skulle detta vara helt ok då skulle alla 3-serier vara M-teck...

Kör på höger sida
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
man kan köpa lösa kopior-fästen tror jag till speglar som passar till alla bilar :(

DODGE VIPER
orginala m3 fästen finns o köpa men de kostar lika mycke som ett par kompletta speglar, så det e bara pundare som klipper speglar utan fästen ,hehe

e det ingen som har en m3 e46 som vill byta mot min Viper???

skiter i vad andra säger o gör , jag gör det jag kan,
318 iS M3
Fan oxå, man skulle ha blivit pizzabagare istället för programerare då hade man säkert råd en E46 M3:a nu. eller en X5:a som jag drömmer om.

"Kör BMW Så åldras du inte"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.