|
|
|
|---|---|
To 84 320 i coupé E36 -92
Z3 1,9 -96 X3 3.0 -05 318 is E36 -96 VW 1303s -74 VW Golf V5 -99 VW Golf 3 GTI -93 VW Caddy -89 SAAB 99 - 80 |
Hejsan. Försäkring för en x3 E83 verkar kunna pendla ordentligt i pris. Vilka bolag har ni och vad betalar ni för en helförsäkring? (Jag vet att det beror på hur gammal man är och var man bor etc... Kan tillägga att jag är 35 och bor i villa med eget garage, 17 skadefria år....) |
|
Nja, har själv letat försäkringar nu när jag ska köpa bil och så mycket kan jag säga att det är väldigt vad det drar iväg så fort man ska ha lite motor.. så till den mildra grad att jag kontaktade en bekants bekant som säljer försäkringar och frågade vad händer? detta är galet! 36000kr om året med 1500mil och 6000kr självrisk i eget garage (750i) har på olika bilar fått mellan säg 24000kr till 43000kr Kom nu ner i 14000kr i helförsäkring på en 730d så det är nästan så att det får avgöra bilvalet.. kan meddela att (i alla fall Stockholm) så är gamla A, B, C zonerna borta där A var innerstaden B närförort osv samma med "Bonus" och i vissa fall skadefria år (detta skiljer bolagen åt) självklart har ålder och olycksstatistik viss betydelse, men han sa till mig att dom går efter post nummer och statistik på det postnummret så då blir parametrarna något anorlunda bor man i ett "strul" område då spelar det mindre roll om man är född 1923 och kört prickfritt, enl bolagen är det en större risk helt enkelt.. |
|
| BMW Originalförsäkring. 41 år, inga klantigheter någonsin, Solna, 10116 kr/helförs/helår med 4000 kr vagnskada och max 1000 mil/år för en 2.0d från 2007. Blev nästan chockad att det blev lite dyrare i Solna jämfört med Södertälje. Har försäkrat bilar och MC i innerstaden så jag är van att det kostar. BMW Orignalförsäkring blec dyrare än Salus Ansvar men matchade direkt deras pris när jag ringde runt sist. | |
| Netviq försäkringar billigast för mig | |
|
Jo, är 39år och van med innerstadspriser, men blev förvånad när priset nu är dyrare i förorten, kollade med en jämngammal kompis i innerstan och det skiljer en hel del på exakt samma bil och förutsättningar, visst jag var med på en kö krock för 6år sen, men i övrigt 20år med bil försäkring.. men jag tycker ex 19000kr/år för en 740i -07 är helt galet..(1500mil/år eget garage 6000kr självrisk) |
|
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Har dock bara halvförsäkring på min X3, med 1000 mil så kostar det 4151:- per år hos Dina Försäkringar Mälardalen. Hos BMW original kostade det 7276:- med samma förutsättningar. 43 år bor på Värmdö. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.