|
|
|
|---|---|
|
Hej Min e70 2008 sjunker bak under natten men då du startar bilen på morgonen så startar kompressorn och pumpar upp den i rätt nivå. Har själv bmw dis och i det så får jag inga felkoder på problemet. Kan det vara läckage på någon luftbälg bak eller någon som haft detta problem mvh Daniel | |
|
Hej igen. Vill bara tillägga att bilen står alltid parkerad i lutning så kan det ha något att göra med det så bilen själv vill försöka komma i nivå? mvh Daniel |
|
| Låter som bälg eller reglerventil som inte håller tätt. Ventilen är den klump där de två slangarna från bälgen går in till eller den på kompressorn som de tunnare sladdarna går in till. | |
|
Nu blir det bara värre och värre. Nu sjunker den ihop på 5 minuter efter att man stannat. När man startar igen och kompressorn börjar pumpa upp den i nivå så börjar det pysa ordentligt då den närmar sig slutet. Ska kolla imårrn för att se var det läker. Är det svårt att byta en luftbälg.någon som tidigare gjort det? Tips och råd mottages gärna. Vill tilläga att det är vid bakdäcket på förarsidan som det enbart pyser. MVH Daniel |
|
|
Hej, Jag hade exakt samma problem på min förra året. Kom "smygandes" och var värre och värre tills det var helt stumt bak när pumpen inte orkade fylla på. Visade sig att luftbälgen/arna var var slut bak och fick bytas ut. Först och främst på förarsidan bak men jag lämnade in och fick det utbytt på båda sidor. Sen är den mjuk och fin igen. |
|
|
Hej Samma för mig som för "joyjoy". Har nu bytt ut båda bälgarna som var ut slitna så nu är den mjuk och fin igen mvhDaniel |
|
|
Behöver nya bälgar oxå vad kostar dom? Är det ett vanligt fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.