|
|
|
|---|---|
|
har en 95a 730 e38 utan färddator. jag har låst upp kombiinstrumentet så att jag kan få info i kombiinstrumentet. dvs förbrukning, räckvidd etc. jag har eftermarknadsstereo i bilen, därför har jag vanligtvis bara datum o tid i den stereodelen som sitter kvar. typ original radiodel. sjukt nog så hade jag helt plötsligt färdator i den delen imorse? sen tryckte jag mig fram, när jag tryckte fram klockan försvann färddatorn, hur får jag tillbaka den?:) | |
|
Länk denna del jag kallar radiodel |
|
| Knappen "BC" är knappen för färddatorn. | |
|
jag har ingen dator. därmed ingen bc-knapp |
|
| Jag har inte heller färddator på min 728ia-97. Har du BC på blinkern om man trycker på den. Det har nämligen inte jag inte heller BC knapp vid radiodelen. Så frågan är om jag också kan få fram färddator, hur gjorde du? | |
|
Jag känner att jag måste förtydliga. Jag har inte fabriksmonterad dator i min bil. Det vill säga att jag har ingen knapp på blinkers och ingen knapp i mid-enheten märkt BC. Dock kan man "låsa upp" kombiinstrumentet på samtliga e38or och på så sätt få upp samma data som i bilar med färddator. Exempelvis: kyltemp, volt, snittförbrukning, tankens innehåll i liter, räckvidd, hastighet i realtid etc. Jag har låst upp mitt instrument och har därför dessa data i kombiinstrumentet. Dock måste jag bläddra på gummiplopparna i kombiinstrumentet för att se datan. För några dagar sedan rev jag ur kombiinstrumentet, när jag satte i det igen var jag tvungen att låsa upp kombiinstrumentet för att återfå min "färddator". Dagen efter när jag startade bilen hade jag till min förvåning "färdatorn" i mid-delen. Den jag tidigare kallat radiodelen. Jag knappade mig runt bland de olika datan, men när jag tryckte på klockan försvann allt. Nu har jag återigen endast klocka och datum i mid-enheten. Så min fråga är alltså: Hur får jag tillbaka min "färddator" i mid-enheten. För att förtydliga så ska jag bifoga lite bilder. 1. Detta är instruktionen för att få "färddator" Länk Länk 2. Så här ser det ut i mitt kombiinstrument. Jag har önskad data framme, i detta fall kyltemp: Länk 3. Så här ser min mid-enhet ut igen, alltså bara styrning av datum, klocka, restvärme. I denna enhet dök alltså "färddatorn" upp i veckan. Länk |
|
| Jag blir grymt glad om jag kan få fram färddatorn. Jag är dock så dålig på engelska så jag fattar inte riktigt. Ska jag hålla inne pluppen till vänster en bra stund? Du får gärna förklara på svenska om du orkar. | |
|
googla, finns enkla beskrivningar. du fixar detta på en minut. åter till ämnet, ingen som vet? |
|
|
Hej igen! Nu kopplade jag ur mitt kombiinstrument igen. (För att jag skulle montera mätarringar) När jag sedan kopplar in det så händer samma sak igen efter upplåsning: Färddatorn hamnar i mittenheten. Denna gång lät jag den va och då stannade den kvar. Men tillslut ville jag ställa in klockan och då försvann datorn. Bilder: Så här ser min mid-enhet ut när datorn är "på besök" =) Länk Så här kul vart mitt kombiinstrument. Tyckte det såg så trist ut med svartvitt. Så målade nålar, ringar och så hamnade ett fälgemblem i mitten vilket är en kul detalj som inte alls passar på en 7-serie, men jag var tvungen:) Länk |
|
|
Ett fälgemblem?? /J.I |
|
|
ja, m-emblemet som du ser i kombiinstrumentet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.