AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.847

Bra polermedel till ordentliga repor

Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Ett j***a r*vhål har backat på min 740 och sedan stuckit utan att ge sig till känna. det har tagit i bakspoilern och den har "strykskador" som ,med en stor portion tur, kan gå att polera bort. Dock har jag dålig koll på vad som finns på marknaden som är lämpligt för sådant här. Bilen är cosmossvart metallic, så det måste fungera till metalliclack.

Några tips?

Tackar på förhand!

Kristian
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jag kan hjälpa dig,om du vill
PMa mig din epost
Ja, det är nog bättre du låter någon som kan göra det.
Att ge sig på kraftiga/djupa repor som lekman blir oftast dyrare!

///Micke
Ganska enkelt...Kort förklarat: Börja med det "snällaste" medlet (cleaner), funkar det inte får man ge sig på nån "cutter" eller "rubbing". Rubbing tar bort det mesta! Är det riktigt riktig illa kan man eventuellt behöva våtslipa lite. Gör man det lugnt o metodiskt är det svårt att misslyckas. Tänk på att "rubbing" är kraftigt, kör inte med maskin är mitt råd, om du inte är proffs. Biltema har en bra och billig "rubbing", funkar kalas. Du måste givetvis köra med cleaner + polish + wax efteråt!
Jag är lekman o har gett mig på i princip allt (tex våtslipat lack) med utomordentligt resultat, ta det lugnt o börja alltid att jobba "för hand". Ett av "jobben" jag gjorde var en hel bilsida som jag lackade själv, utomhus. Ytan blev förståss allt annat än bra...MEN efter att ha våtslipat hela sidan, kört rubbing+cleaner+polish+wax, så blev ytan slätare/jämnare än en ytterst välpolerad original lack. Nackdelen var tidsåtgången, tog säkert en dag innan jag var nöjd... Min åsikt är att om man skall lacka mindre detaljer, så är den initiala finishen inte såååå viktig, man kan göra underverk med våtslipning, så länge man lagt tillräckligt tjockt med klarlack. O en sak till, se till att lackera med proffsprodukter, inte "sprayburkar".
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Var försiktig så att du inte polerrar igenom klarlacken. Att bedömma detta är inget för en amatör.

Mvh
Skalman
Om du vill prova själv, så skulle jag köpa menzeran pf och fg400.
Prova med detta och se vad som händer:)

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
49
vlanibet
F11 2012"
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.