|
|
|
|---|---|
|
330d:n maler på startmotorn i säker 10-15 sekunder innan bilen går igång nu när det är kallt. Märkligt nog försöker inte ens bilen glödga vilket kan förklara problemet. Tidigare tändes symbolen för glödgning i instrumentet men så sker alltså inte längre. Vad kan det finnas för skäl till att bilen slutat använda glödstiften vid kallstart? | |
|
Antingen glödstift eller glödningsrelä skulle jag tippa på. Finns felkod på samtliga stift är det oftast reläet - finns felkod på bara några glödstift är det dom som är bekymmret - oftast vettigast att byta både och dock. |
|
|
Som personen ovan säger, men visar det sig inte vara felet kan tempgivaren ha "låst sig" på ett värde då ingen förglödning behövs. Har aldrig varit med om detta på nyare bilar, bara på äldre bilar men det är inte omöjligt. Bare gén! |
|
|
Hur gick det sen? Vad var felet? Har samma bekymmer med min. Så fort det är minusgrader är den svårstartad. Har bytt samtliga glödstift utan resultat. |
|
| Har samma problem bilen förglöder inte och har svårt att starta. | |
| På min bil var glödningsreläet trasigt, fick då felkod på alla 6 glödstiften. | |
| Ok, någon som vet vart relät sitter och om det är lätt att byta? | |
| Sitter ovanför startmotorn och är lätt att byta underifrån. | |
|
Tack, Men i dag för första gången så tändes förglödnings ikonen på displayen. Lät nyckeln sitta i 5 sekunder innan jag tröck på start knappen undra om det kan ha haft någon betydelse? 3.5 minus var det men i förrgår var det 7 minus och då tändes inte lampan och bilen blöddrade lite vid start. |
|
| Bilen glöder innan du sätter i nyckeln... Läs de andra trådarna som har varit uppe i vinter! Någon sa att glödningen börjar när du öppnar dörren eller liknande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.