|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 535 e39 års 98. Har fått ett extremt störande och rätt läskigt problem då den kan "tvärdö" ibland. Står man still bluddrar den bara till lite sen dör den, det går att starta den direkt igen men man måste varva upp den för att den ska gå rent och inte dö direkt igen. Kör man så går den ner i varv och blir helt orkeslös en kort sekund för att sedan gå som vanligt igen. Antispinn lampan tänds i båda fallen. Kan aldrig påminna mig att det har hänt när den är kall och jag kunde genom lite läsande här komma fram till att det kunde vara vevaxelgivaren. Denna byttes i lördags och jag upplever att bilen går väldigt mycket jämnare, dock löste det inte mitt egentliga problem. Jag beställde vevaxelgivaren från Schmiedmann, dåligt kvalité? Vad kan annars ge såna här symptom? Tips, tankar och idéer mottages hjärtligt! Mvh | |
|
Dålig kamaxelgivare kan ge liknande symptom. Vad har du för felkoder? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Rent spontant så känns det som att bilen "luras att det spinner", Har ingen aning, men prova rengör runt Sensorn och "pinnarna" som den läser på. Bara tänker högt. |
|
|
Kolla polerna på batteriet så de sitter som de ska. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Hej! Har nu provat byta kamaxelgivare, visserligen beggad men fungerande. Ingen skillnad alls, dör fortfarande. Lånade också en OBD2 läsare av en kollega, hittar dock inget uttag till detta? Finns det inget i dessa? Vad jag förstår skulle det sitta i facket till vänster om ratten. Bilen är tillverkad hösten 97, kom OBD2 senare? Batteriet sitter förövrigt som det ska och att det skulle vara sensor till antispinn känns lite långsökt iom att den dör helt, skulle den inte bara börja "hacka" och bli orkeslös? Vart sitter dessa sensorer annars? |
|
|
Ta ut kontaktdonet ur abs enheten bredvid spolarvätskepåfyllningen rengör stiften och sätt tillbaka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.