AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.460

BMW E60 startar ej

kl
10
klarre
BMW 545i -04
Min BMW 545 E60 startar inte. Har haft den i garaget hela vintern. Batteriet var ju dött såklart men gick inte att ladda, har väl frusit sönder.. Sätter jag på kablar från en annan bil så funkar iaf låset, lyset innuti bilen osv. Men den går inte igång. Testade att koppla ett batteri + bil med kablar till BMWn, fortfarande går den inte igång. Så kan det vara något annat fel än att batteriet är urladdat/trasigt? Vad kan gå sönder om man har bilen i garaget under vintern?..
wi
57
will-i-am
E46 323i Sedan -98
E60 530i sedan -06
hör du om startmotorn går runt eller är det bara helt tyst? har du testat med ett annat batteri som du vet fungerar? isåfall någon skillnad?
kl
10
klarre
BMW 545i -04
Nej men har ju kopplat på bil och ett batteri samtidigt, det ger ju mer ström än ett nytt batteri?
Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Du har säkert för klena kablar. Skaffa de grövsta startkablar du hittar, se till att alla förbrukare är frånslagna, eller byt batteri helt enkelt!
ka
280
kalopps
Cater-pillar
Hej
Ta bort batteriet du har inkopplat nu. Sätt dit ett motsvarande, vilket du absolut vet är i kondition.
Hoppas det löser sig.
Kalopps
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Har du riktigt grova kablar med bra klämmor kan du lossa ena polen och
koppla förbi batteriet som sitter i bilen då det motar mer än det hjälper.
Hade du bott i närheten av mig har jag ett extra då jag bytte helt i
onödan då det var min startmotor som gick trögt och bytte den med.

Mvh Jonas B.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Vill du ha alla moduler hela så är det inte rekommenderat att koppla förbi batteriet. Risk för överspänning. Samma sak gäller att koppla startkablar direkt på batteriet. Man skall använda starthjälpen som sitter under motorhuven.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.