|
|
|
|---|---|
|
Har fått vibrationer vid inbromsning men endast vid 80km/h, varken vid lägre eller högre farter utan precis vid 80-strecket skakar ratten fruktansvärt. Borde inte det vibrera även vid andra hastigheter om skivorna är skeva? Ett hjullager börjar bli kasst fram men jag vet inte om det inverkar? Någon som har ett bra förslag? Emanuel | |
leri |
Byt tvärlänkarnas (casterstag) bussningar. /Leif |
|
Tackar! Ska titta på det! Emanuel |
|
|
På BMW har de varken tvärlänkar eller casterstag utan de trodde jag menade bärarmsbussningar! Mekonomen hade länkarmsbussningar! Tips på vad det heter på riktigt och var det går att få tag på? |
|
leri |
De kallas oftast casterstag men den korrekta benämningen torde vara Tryckarm. Finns hos MotorNord på följande adress Länk och kallas där casterstag. Länkarm och bärkarm är nog detsamma, kallas Tvärstag hos MotorNord. Är förvirringen total nu eller har jag lyckats med ett klargörande? /Leif |
| Nä det är bättre! Bussningarna finns dessvärre inte att köpa då utan det blir hela stagen?! | |
leri |
Det kanske inte är fel att byta hela armen. Du får ju nya kulleder också. Leif |
|
tjenare jag hade samma bekymmer med min 528-86. Bytte yttre bussningarna idag, och det vart perfekt. tror att det är ganska logiskt att det är dom som är den felane länken. Lycka till. BMW Såklart |
|
|
Bussningarna finns att köpa på mekonomen. Art. Nr 08-80349 till bakre länkarm 186:- Art. Nr 08-80345 till främre länkarm 109:- Det verkar vara originaldelar, BMW-artikelnumret finns kvar men BMW-loggan är bortslipad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.