AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
30.948

Dåligt intresse! Varför? 535d

Sida 6 av 10
fredde 7
Nu verkar det som semperfi förnyat annonsen.
Länk

Verkar som han följt mitt råd att ta bort texten om mappning och förlusten av partikellfilter.
Ska man nu förutsätta att han blivit oärlig nu;)
Ligger downpipen på fyndbörsen?:)

Prissättningen är ju märklig....206kkr??? Hade garanterat satt 199kkr som hade lockat fler intressenter.

Jag tror bilen hade varit såld nu om inte säljaren gjort följande.

*mappat bilen ala saab uhr by nordic edition.
*svamlat om detta i annonsen(trott att det var ngt som höjde värdet)
*Startat en tråd på autopower i hopp om att ge annonsen lite extra skjuts.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Håller med om att 199' hade haft en helt annan klang.

-------
//Lövet
Men sätter han 199tkr som pris så blir nog slutpris nära 190tkr som han redan fått som bud men inte accepterat. Nu när han har 206tkr så kanske slutpris kunde bli 200tkr.

Men skulle även försöka på lite bättre bilder.
Snygga bilder säljer och vill man få ut max måste man lägga ner lite tid.
Stephan: Jag har i alla fall fått mina bilar inom 1-2 arbetsdagar efter uppgjord affär över telefon så dina föräldrars VAG handlare har nog en del att förbättra om det inte är frågan om större modifieringar som krävts i efterhand :-)

När det gäller borttagning av DPF i TS bil tror jag vi alla är överrens om att det gör bilen extremt svårsåld i sig men det trodde jag redan var ganska tydligt. Samtidigt är det ju en piss i Nilen vad hans bil åstadkommer jämfört med all orenad tung trafik som tuffar omkring.

Är man det minsta bekymrad över miljön tycker jag man bör granska sig själv och hur man använder sitt eget bilinnehav. Hur miljövänligt är det egentligen att åka 150-200mil ToR till södra tyskland för att hämta hem en bil?
fredde 7
Miljöaspekten behöver nog förtydligas än del då jag tycker det är mycket antydningar som känns felaktiga.

Partikellfilter minskar partiklar, vilket inte påverkar exempelvis växthuseffekten.
Partiklar är skadliga för däggdjur i omnejd.

Låter lite på vissa som om smältningen av inlandsisen bror på avsaknaden av partikelfilter.
Och andra som rent felaktigt jämför äpplen och päron, 150mils körning kontra ökad mängd ppm...

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Men vad har man kommit fram till här då?

Bilen det handlar om ligger kvar på Blocket, annonsen är justerad (det står ingenting om bortplockat partikelfilter etc) men vissa bilder kunde ju varit bättre.

Och det som begärs är nu 206 000:- (sänkt från 215 000:-).
Visa användare
255
ullebull
Bmw 520D - 2011
Fattar inte hur man kan ta med bilden med barnet i barnstolen? Jag tror inte han får mer än 190. Därför hade jag satt 189.000 utan prutmån. Då hade han fått den sålt direkt!

Bmw 4-ever
Kunde såldt den i morgon om ja ville för 190. Men tyckte att man gjorde det så himla dåligt genom att först ringa och säga en sak ang vtech grejen och sen skrica genom mail att han inte kam betala mer än max 190 pga inredning och pga trim. Och då verka vara en annan person. Jävligt lågt. Behåller jag hellre bilen. Sen verkar det finnas många skojiga folk här inne. Vet nog human säljer en bil. Dock är inte suget så stort just nu. Sen orkar jag inte ta ur barnstolarna. Om man nu inte köoer en sådan bil ja då e det ju något allvarligt problem man har brukar vara mkt barnfamiljer som har kombibilar
Karl-Hilding
Vissa kunder säger 190 i tel.
När de kommer så blir det 170 efter alla påpekande.
Ja skit samma va dom gör nu lägger jag ner i denna tråd.
Jag gissar på slutpris 190-195 och då räknar jag ändå "generöst", marknaden för stora bilar som är dyra i drift är dålig, men den kommer bara bli sämre och kaross-typen som sådan kommer tappa rejält när nya femman kommer ut i stora massor på marknaden. Men vi får se...rent generellt brukar dessa trådar sluta med att säljaren av den aktuella bilen får krypa till korset, men men, har man tålamodet att vänta på rätt köpare så. Dock finns det väl en risk att man står där och betalar skatt/försäkring i ett halvår för en bil man inte vill ha kvar...

Hursom, eftersom annonsen är hyfsad så skall den säljas, den enda faktorn som påverkar en försäljning är priset.
Samtidigt som det finns bilar med liknande utrustning till lägre pris...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vilka tänker du på då?

Vet inte hur stor del F11 påverkar egentligen. En välutrustad 535 kostar fortfarande rejält mycket mer. Man kan inte riktigt jämföra med en 520d med standardstolar och textilklädsel som är det man kan få tag i för drygt 200' i dagsläget.

-------
//Lövet
Kan inte länka från mobilen men det fanns en svart i Nacka med m-Sport och låga mil, men den kanske inte var facelift? Och det finns en -09a utan m-sport men med lägre mil/pris. Låt dig inte luras av att det finns få jämförelseobjekt med exakt din spec.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen i Nacka. Ej facelift men 9000 mil: Länk

-------
//Lövet
Lite skojigt detta ialf.
När ja skulle sälja min 06 530da m-sport. Med allmöjlig utrustning kamra hud osv. Då var det lägre pris för att det var pre lci. Behöver kanske inte säga mer men ett ord i huvet och ett ja någonannanstans....
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen utan LCI är onekligen billigare också då den har gått färre mil och kostar mindre. Eller vad menar du?

-------
//Lövet
Ja men förra gången var en lci med ca 13-15 " mil mer värdefull än min 530 med ca 8500 mil.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Okay, ja det var inte jag som stod för det uttalandet.

-------
//Lövet
Lövet: du e ju en i denna tråd som har huvudet på skaft och koll på läget...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.