|
Sida 3 av 10
|
|
|---|---|
|
Andreas; Du visar enbart firmor som påstår sig sälja sv-såldabilar om dessa tar in din importbil vet du inte. Att en importerad bil inte hamnar i hallen innebär inte att den inte byts in. Är det så svårt att fatta? Det är självklart att en handlare vill sälja och du får ha ordna att någon annan handlare köper den. Inget konstigt alls. Skulle inte Holmströms ha kontakt med andra handlare som kan ta emot en icke önskvärd bil?! Vad som är en lysande affär eller inte var inte frågan. Varför fortsätter du att skriva dumheter? Däremot tar jag hellre en 08a med 1400mil mindre för ca 20tkr under begärt pris på den gråa färdig i Sverige. I och med att det finns så få 535dAT M-Sport LCI till salu är det svårt att visa att denna får du billigare än den i tråden som var min poäng Denna i Malmö ger mer osäkerhetskänsla än den hos Porschehandlaren Länk därför är det lättare att visa en utomlands. För hade jag visat denna 530XdT hos Novation Länk så hade det väl gnällts om att den var icke LCI och dessutom en 530xd? Ska vi sedan prata om att tjata så skriver du i var och varann tråd om hur svårt det var att sälja din 525dT LCI, när får vi slippa det? :P Jag ogillar att du skriver saker du tror jag tycker, lägg av med det! Jag får väl ta på mig att jag nappade på ditt bete. Ja ja alltid roade tråden några=). Mvh Stephan |
|
|
Andreas; Hahaha Holmströms i Västervik har en importerad MB S210 inne just nu... Länk import 2004, reggad i utlandet 2000 så mycket var deras text värd:). Mvh Stephan |
|
|
Naturligtvis ska bilarna vara så jämförbara som möjligt. Har semperfi en LCI 535d till salu så är det väl tämligen lämpligt att jämförelseobjekten är likadana? Man kan dock ta viss ledning av andra objekt också eftersom skillnaderna inte får vara för stora prismässigt. Då börjar spekulanterna bredda sitt sökande. Även om du inte inser det så talar du ju emot dig själv. Du påstår att semperfis bil är för högt prissatt men det enda du hittar billigare är en bil i Tyskland som du inte vet någonting om (men du antar är helt ärlig eftersom den minsann står i Tyskland...) samt en bil som säljs av "BMW 535d" i Sverige. Importbilen är dessutom inte billigare när du räknar in ett lägre andrahandsvärde. ------- //Lövet |
|
| Är det inte dags att byta partikelfilter snart? Det lär kosta. | |
| Vadå dax snart? | |
| Har du bytt nyss? | |
| Nej varför skulle jag ha gjort det? | |
|
Semperfi83: Hur gick det idag? Mvh "Betänk vad du säger, när och till vem." |
|
| Han fick jobba. Så han skulle försöka i morgon eller i veckan. Eller så behåller jag bilen | |
| Hur många mil är det till byte av partikelfilter då? | |
|
Jaha okej synd. Men lycka till vilket som. Mvh "Betänk vad du säger, när och till vem." |
|
|
Det kan man inte se på lci. Sen ligger ju filtret i garaget då bilen har downpipe. |
|
|
Du kan ju passa på att tvätta filtret när det ändå är av bilen. ------- //Lövet |
|
| Tror ni det funkar. Har ju iof bara gått ca12700 mil | |
|
Andreas; Vad är det du säger? Om det bara finns en enda bil av just den typen kan man då inte säga att den är för dyr? Apropå att motsäga sig själv; Länk hur kan du säga att den är svindyr? Det finns inga andra 7500milers E39:or till salu... Det finns massor av exemplar som är bättre prissatta men jag VALDE en hos en märkehandlare om du vill se fler 535dAT M-Sport LCI har du lite fler att välja bland; Länk Länk Länk Länk Länk Säg till om du vill se fler exempel! Menar du att du hellre tar en trimmad och partikelfilterlös 2007a (klarar inte en besiktning om inte besiktningsmannen halvsover) 13000milare för 215tkr än en någon av exemplen ovan? Dessutom 2008an i mitt första inlägg hamnar oprutat på lite över 190tkr färdig i Sverige och man riskerar inte körförbud. Du har inget på fötterna Andreas så sluta göra dig löjlig... åh nej det är för sent:). Mvh Stephan |
|
|
Min klarade bes inga prob. Sen kan man ju montera tebax det. Och ge fan i att få det låta som om min bil skulle vara sönder trimmad.. |
|
|
Varför länkar du inte bara till billigaste exemplaren på Blocket? Du vet lika mycket om de bilarna som bottenskrapet på Mobile. Svar JA, jag tar hellre en sv.såld bil än någon av importexemplaren ovan. Detta eftersom jag inte är intresserad att lägga en vecka på att ringa runt till föregående tyska ägare och gräva historik samt svara nej på frågan "Är bilen svensksåld" till varenda spekulant. För det är vad gemene man frågar när han köper bil. Överlag så är den naiva syn på tysk bilmarknad närmast skrattretande men det blir väl så om den enda erfarenhet man har av bilhandel att titta på sin pappas två bilaffärer under en tioårsperiod. ------- //Lövet |
|
|
Det är som att titta på två godståg som möter varandra i full fart, man kan inte låta bli att titta/läsa! Jag menar debatten mellan Lövet och Stephan. :D I övrigt så har jag aldrig sett maken till otrevlig trådskapare! :-( Det är ju fullt möjligt att din bil inte är "söndertrimmad" men det är ett faktum att många struntar i en annons där bilen är chippad/trimmad. Det får man acceptera och tugga i sig! |
|
| Jag får ge +1 till Andreas igen. 2ggr i samma tråd. | |
| Tycker du verkligen godståg är rätt liknelse Mattias99? Jag skulle nog tänka på nåt helt annat... B-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.