|
Sida 2 av 10
|
|
|---|---|
|
@Fredde Japp...Talibanbilar så som M5 och 535d. Alltså inga svennebilar typ V70 2.4 och Passat 2.0 tdi som det går 16 på dussinet. |
|
|
Det är dessutom inte speciellt svårt att sälja en bil med rätt pris och rätt utrustning. Jag sålde bort två bilar i februari utan större problem. /Anders |
|
|
En 6 år gammal bil som dessutom är trimmad för över 200K???? Jisses! Min personliga åsikt är att färgkombon är klockren. Skulle aldrig köpa en bil med alulister, känns som ett bårhus! Gillar träpaner skarpt ,särskilt lite udda såsom Bubinga och masurbjörk. |
|
fredde 7 |
marin: Jag har nussbaum i min talibankärra. att måla dem hade ju varit som att spreja grafitti i sixtinska kapellet. Hellre en dussinv70 då tack en en talibanbil mandarinstyle:) smaken är som baken. semperfi:trä och det ljusa skinnet är skitsnyggt. Låt annonsen verka... sedan om du inte sålt den till våren tar du lite roligare bilder med sommarhjulen. 199 som ngn tipsade om tror jag också är en säljande prissättning. |
|
Nej då tar inte illa vid mig. Men man får det å låta som bilen är sönder trimmad. Det retar mig många här på forumet har trimmat helt nya bilar. Å ska man göra detta då e väl vtech dom kan mest? Bilen har inte varit i detta utförande i mer än ca 600 mil. Plus att den har besiktigats med detta. Har ej kört som en dåre över huvudtaget, då ja e grymt rädd om mina saker. Jag var ju tvungen att prova å trimma då jag inte gjort något på någon av mina dieslar innan. |
|
|
Utrustningen är helt ok. Jag hänvisar till vad jag kollade efter när pappa skulle ha en liknande bil och då var det ytterligare saker som behövdes som krydda. Dock spelande inte M-paket och starkaste motorn någon roll som det kan göra för andra. Listerna är inget problem. Att jag visar bilar utomlands beror på att det är mycket lättare att hitta ett alternativ som man kan lita på. Personligen vill jag köpa en dyrare bil hos någon jag kan lita på och då gäller märkeshandlare som nummer 1. 08an finns hos en Porschehandlare. Hellre en sådan Tysk-såld än en sv-såld hos en privatperson eller buskhandlare för min del (märkligt att Andreas ogillar import så mycket att han hellre tar alternativ 2). Förtroende är mycket viktigt i mitt bilägande. Dessutom har Andreas fel om att många firmor enbart tar in sv-sålt, det är bara det att äldre bilar går vidare till mindre handlare. Men så är han också helt insnöat på sv-sålt och struntar i princip i allt annat. Eller uttrycker du dig på annat sätt Andreas? För mig är det bilen som spelar roll oavsett första försäljningsland. Ja du är en miljöbov, att ta bort DPF eller katalysator på en bil är fel och dumt. Det spelar ingen roll om man gör det på en Jaguar XJ12 eller VW Polo Blue Motion man gör det bara inte. Trimm hamnar i kategorin litar jag på det? Eller innebär det motorfel. Alltså är jag tveksam till det, bättre att köpa en bil med rätt effekt från början. Semperfi; Bort med trimmet och tillbaka med DPF och bättre bilder samt ett pris utpris på 199tkr så kommer det nog gå bra! Trimmet kan du sälja löst och få in några pengar den vägen. Mvh Stephan |
|
|
"Dessutom har Andreas fel om att många firmor enbart tar in sv-sålt, det är bara det att äldre bilar går vidare till mindre handlare." Det du pratar om gäller måhända din lokala BMW handlare som har ett utbyggt kontaktnät av vidareförsäljning. Mindre handlare har inte de möjligheterna. Vem är det som är insnöad egentligen? Länk! Länk Länk! Länk Länk Länk Det tog 10 sekunder att hitta dessa exempel på handlare som bara byter in sv.sålt. Ju färre parter som vill befatta sig med din bil desto sämre möjligheter att sälja den. Sämre möjligheter = lägre värde. Dessutom är det ju närmast humor i hur du konstant belägger dina påståenden men en enda affär - din pappas 530. Ska vi analysera den affären lite närmare. Hur mycket betalade han extra mot en "normalutrustad" 530 när han köpte den? 100k? Hur mycket fick han betalt extra begagnat, tja 25 kanske? Låter det som att det lönade sig att köpa en bil med så mycket utrustning? Du kan inte gå runt och tro att gemene man jämför priser med begagnade bilar som står i utlandet. Och det är gemene man som kommer köpa 530in i det här fallet mest sannolikt. När du dessutom lägger på 10k i importkostnader och drar av cirka 10% lägre värde begagnat så kanske Porschebilen inte blir en så lysande affär som du vill få det att påstå. Dessutom är det närmast skrattretande med din bild av den tyska bilmarknaden. Som jag har skrivit tidigare känner jag fd chefen för Audis tyska begagnatverksamhet. Han berättar hur märkeshandlarna byter in tusentals bilar med skruvade mätare varje år. Som de vet om. Men inte gör någonting åt. Varför då? Jo, för att kunderna är för viktiga för att stöta sig med. Det handlar om tyska leasinggiganter som köper bilar i hundratal per affär. Dessa köps med garanterade restvärde vid specifika miltal och när de går för mycket under leasingtiden så skruvas de tillbaka. Detta vet handlarna om men gör ingenting åt eftersom de inte vill tappa storkunderna. Så ditt blinda förtoende för märkeshandlare i Tyskland ger jag ingenting för. ------- //Lövet |
|
| +1 Andreas | |
| Ha ha lövet!! Det var huvudt på spiken | |
|
det känns som herrarna borde fortsätta detta ämne i en egen tråd för nu blev det väldigt mkt OT här. Det är väl rätt självklart att alla handlare inte byter in importbilar. Lika självklart som att du har problem ibland när du kommer med ett "främmande" märke till en märkeshandlare. Debatten om importbilar/svensksålt kan ju ältas i evigheter. Alla har vi våra egna uppfattningar om detta och jag tror varken den ena eller andra är rätt rent generellt. Det finns "lik" som både är importerade och som är "svensksålda". Varje bil måste få sin egen research, oavsett ursprungsland. Det är därför jag alltid hävdar att köpa PS om man importerar från Tyskland. Italienimporter befattar jag mig inte med. /Anders |
|
|
>>Anders Och varför dissar du Italienimport? Är det pga det geografiska läget eller nån annan anledning? Vad jag vet säljs Premium Selection även i Italien. Jag har importerat bilar sen 1995 och man kan inte generalisera. Fina och skabbiga bilar finns i alla länder. Just Italien har generellt lägs priser i EU. |
|
| Jag har haft Italien importer av olika märken och alldrig mer. Skulle vara om det var Lamborghini eller ferrari eller liknade. | |
| Själv och säkert många med mig väljer nog hellre än svensksåld bil före en import om det inte skiljer väsentligt mycket i pris / skick eller om den ena har manuell plysch och kasettstereo och drn andra automat spotify hud nightvision läder etc etc. | |
| Jag köper helst bra bilar, oavsett om dom är sålda i Haparanda, München eller Rom som nya... | |
| +1 Andreas | |
|
Sätt ut bilen för 189.000 kr. Tyvärr får du nog inte mer än så.. Bmw 4-ever |
|
| Tror nog ni har lite dålig koll. Har fått bud på 190.. skulle kanske kunna ta 200 000kr. | |
| 190k ska du ta direkt, inget att fundera på! | |
| Ska ev komma en idag och kolla på bilen. Han är ute efter en vtech trimmad bil. | |
| Lycka till! En uppföljning hur det går är alltid trevlig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.