|
Sida 10 av 10
|
|
|---|---|
|
Det är väl självklart att det normalt blir leverans snabbare på en svensksåld bil, orimligt vore det ju annars med hänsyn till avstånd, likvid av köpeskilling, transport mm. /Anders |
|
viobebe |
All cred för VW Bromma samt VW Akalla på 1 dag fixade de leverans på mina nya bilar, dra inte alla handlare över 1 kam |
|
Ang debatten sv sålt/ import så kan jag rek nya Tenikend värld. /Anders |
|
|
Vi har haft dåliga erfarenheter av V.A.G handlare eller läs Din Bil. Några roligheter; De glömde bort att besikta den tre år gamla bilen, så den kördes med körförbud i flera månader, samma bil hade de glömt bort att dra åt hjulbultarna så hjulen höll på att lossa på Autobahn. Det var bara de låsbara som satt fast ordentligt de hade pappa begärt att de skulle monteras vid köpet. När den bilen skulle bytas in på en annan filial så fick vi först skäll för att ha ställd inbytesbilen på fel plats, sedan skulle vi vara glada OM den nyinköpta bilen stod i tältet och inte var översnöad på parkeringen. Självklart följde ingen med ut och visade bilen, säljaren var inte ens på plats. Att det vinterhjulen var försenade trots att vi väntat en dryg vecka eller så för leverans var inte jätteroligt när det var snöstorm (obs detta var innan vinterdäckslagen, så det var lagligt att köra den=). Just Din Bil i Bromma klarade inte av att hitta felet med att LMM inte fungerade annat än till hälften på den VW Passat TDI jag precis tagit över efter mamma, det klarade dock en fristående verkstad i Uppsala av direkt. Dock är Passaten köpt av en Dinbilsäljare som gjorde ett bra jobb så ibland funkar det=). Din Bil (ibland kallad DJB, initialen förstår ni nog vad den står för, annars sök=) har jag nästan bara dåliga erfarenheter av, när jag och en kompis var där blev vi ifrågasatta vad vi gjorde där, vi stod endast och bläddrade i en broschyr (jag var då 23-24år). Bilbranschen i Sverige tar verkligen hand om kunder=). Mvh Stephan |
|
viobebe |
BMW Göteborg numera Bilia Group, ville inte låta mig provköra en 323ti som jag var intresserad av, vi har inga grönskyltar kvar och vi stänger om 30 min var svaret jag fick, men personen som frågade efter mig var det inga som helst problem att provköra. Slutade med en import av en 323ti-00 från Tyskland med utr som aldrig såldes i Sverige. Så tack BMW Göteborg.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.