|
Sida 1 av 10
|
|
|---|---|
|
Hej.. Har lagt ut min bil på försäljning på blocket.. Här finns annonsen Länk Men har int e varit jätte stort sug..Får kanske vänta lite innan det händer något. Har fått två bud samt några bytesförslag.. Men tycker jag har lagt mig på en bra nivå jämfört med andra 535:or.. fått bud på 180-190 vilket inte alls e intressant.. Vet ju att ja inte e bäst på annonser men går ju inte att missuppfatta denna eller? | |
|
Byt ut bild 2 och 5. Det är inte därför men det är en bra start. När ingen ringer är det i stort sett alltid priset det är fel på. För 199' kanske intresset är helt annorlunda och det är nog där du hamnar ändå när allt är färdigprutat. Trimmet och borttaget av dpf kan skrämma bort en hel del köpare också. Sen blir skeptikern i mig alltid konfunderad varför man vill byta till en annan bil i samma prisklass. Känns som man desperat vill bli av med bilen (fel på den?). Oftast vill ha ju byta upp sig alternativt få loss pengar. (Personlig åsikt) ------- //Lövet |
|
|
Fin bil och fin spec, men allt du får över över 200' är bonus. Tror marknadspriset 190 +-5% mvh Marin |
|
|
Den är DYR. 215tkr för en trimmad och kraftigt miljöförsämrad är i min värd ohejdlöst dyrt. Jag hade köpt denna 2008a med 11900mil för 182tkr hos en Porschehandlare i stället Länk (tyska autoscout låg nere så därav italienska, bilen står i Tyskland). Så den står idag hade jag betalt max 175tkr, men mycket hellre en otrimmad och med DPFen kvar. Jag häpnar över att människor kan tänka sig (och dessutom gör det) ta bort miljöförbättrande åtgärder 2013?! Även återställt bör priset hamna en bra bit under 200tkr. Utrustningen är helt ok (värmare, navi, panorama, M-paket och komfortstolarmen är trevligt) men utan de riktiga godbitarna som aktiv farthållare, head-up, softclose och det som borde vara självklart på en välutrustad E60/E61; automatiskt infällbara/avbländbara ytterspeglar. Så som sagt jag förstår att det går trögt. Mvh Stephan |
|
|
Har man import e det fel eller vise versa. E väl bara å montera tebax dpf. Detta var nog det dummaste jag hört. Men tur vi tycker olika. |
|
|
Du minskar målgruppen ENORMT genom att ha tagit bort dpf. Den "vanlige Svensson" blir orolig över motorras, hur det ska gå vid besiktningen, vad ska BMW säga vid service osv. Har du möjlighet att plocka tillbaka det själv skulle jag göra det. Stephan är importförespråkare och hänvisar gärna till utländska bilar som värdesättare. Själv har jag en annan uppfattning (som vi kanske inte nödvändigtvis behöver diskutera i detalj här) och värderar sv.sålt till ungefär 10% högre än import beroende på att många spekulanter har sv.sålt som krav samt en hel del bilfirmor enbart byter in sv.sålt. Samma sak med utrustningen. Din bil är i 99% av spekulanternas ögon välutrustad. Oroa dig inte för det. Marin vet vad han pratar om eftersom han gör en hel del bilaffärer. Lyssna på honom. ------- //Lövet |
|
|
Priset är som ovanstående skribenter skrivit det sannolikaste. En personlig undran, du har bara ägt den i ca 6 månader, varför sälja redan, man kan undra om det är något fel på den. Mats BMW CS #5847 |
|
| Tror trimmet är minst lika negativt som ett högt pris. Jag skulle se den som "söndertrimmad" och bläddra vidare i annonserna om jag letade efter en sån bil. Det är nog inte en unik inställning heller... | |
|
Ta 190 000 kr om du kan, det är ofta de första buden som säljer bilen. Det är brutalt svårt att sälja bil idag! |
|
|
Var bara att jag sugen på att skaffa en c reggad bil. Men sbsolut inget tvång att sälja. Kan lika gärna ha kvar den. |
|
|
Du har fått många bra tips, lyssna på dem eller behåll bilen. Mvh. Richard |
|
|
Har såldt två 530d touring innan. Har nog ha 10 bmw och totalt 23 bilar. Dock svårt att bestämma mig för en. Ombyte förnöjer. Kanske behåller den ändå. Retar mig på att man skulle vara en miljöbov.. E ju faligare med dom mindre partiklar som annars kommer ut. Å sen 21000 för å bytta filter när den dagen e kommen. Sen blir bilen något helt annat att köra samt drar ca en dec mindre. Men om man nu ska vara miljöpartist här bör man ju skaffa en kia eller hyndai med äggkokare i å inte brumma runt i en v8! |
|
|
Hejsan! Lite småtips rörande bilderna: Bild3: Se till att "rekonda" vinterfälgarna. Ser helgula ut på bilden från oxid. Drar ner helhetsintrycket rejält. Biltema fälgrengörning (50 spänn) tar enkelt bort gulnande oxid. Kanske låter löjligt, men jag lägger märke till sånt direkt.. Nördpedant ;) Bild 1: Bra, men skulle vara lite närmare bilen så man ser skick på front osv. Bild 2: Byt ut mot annan, står i nån sunkig lastbilslokal? Förstår att denna bilden beskriver skadorna, men det är ändå omöjligt att urskilja. Bild 5 och 6: Ta bilden lite närmare bilen men i samma vinklar. Tyvärr tror jag också att interörlisterna i bilen skrämmer bort en del köpare, mest populärt är ju borstad alu. Men dyrt som fasen att byta ut.. Byt gärna ut denna bilden mot en utan barnstol. (Jättetöntigt jag vet, men ger ett mer städat intryck.. Jag har själv barn och tar alltid ur stolen vid fotning) Som sagt, bara några tips rörande bilderna, det är ingen kritik. Bara lite välmenade tips! Lycka till med försäljningen.. :) |
|
|
Delar helt åsikterna ovan, framförallt som Lövet skriver. En mappad bil är så otroligt mkt svårare att sälja och du tappar en väldigt stor målgrupp. Alternativen är många i prisklassen runt 200 tkr och många väljer säkert att köpa en betydligt nyare bil med betydligt färre mil. Den som kikar på en sån här bil är dessutom rätt så kräsen och utbudet är rätt så stort, både här i Sverige och som Stephan länkar i Tyskland. Kombinationen färg på skinnet och listerna i bilen tilltalar dessutom en rätt liten grupp där de flesta väljer svart skinn och aluminiumlister om alternativet finns. Kombinationen hade varit snyggare på en svart bil enligt min uppfattning. Överhuvudtaget är "trälister" begränsande när det gäller målgrupp köpare. +10000 mil begränsar också, eftersom det är tufft med maskinskadeförsäkringen hos många bolag, speciellt när man tänker att bilen är /alt varit mappad. Jag skulle också bläddra vidare och leta efter en annan bil om inte priset sänks rejält. /Anders |
|
|
Jo fälgarna ser ut som fan. Går inte att fixa. Vet att ja e usel fotograf:) Jobb me dessa barnstolar.. |
|
|
Mja, det där med inredningen håller jag inte med om. Jag skulle lätt välja semperfis bil framför en bil med svart skinn och alu. Antagligen är vi lika starka i vår övertygelse Med Känsla, men den går åt olika håll den här gången ;) ------- //Lövet |
|
|
Jo jag vet Lövet men min uppfattning är ändå att kör man svart skinn och aluminiumlister så är det en "säker" kombo. Allt vad trälister går bort hos många och likaså annat än svart skinn eller motsvarande oyster som finns på F10/11. Jag tror inte jag heller hade haft problem med just den kombon men då skulle bilen varit svart då jag tycker att det då ger en bra kontrast. Men smaken är alltid delad vilket ju är en himla tur :-) /Anders |
|
| Lacka om listerna i pianosvart. Kostar nån tusing. | |
fredde 7 |
Men va fasiken!!! Marin: Med inriktning mot icke svenssonbilar??? Vad kör du för inriktning då? Talibanbilar eller? med hänvisning till inlägget ovanför.... |
|
Tror du är lite dyr. Sålde min -06 (alltså ej LCI) med liknande spec, lite sämre men med mörk inredning mm och samma mil för 145' kr för 3 v sedan. Min var nyservad plus hade fläskigare sommar och vinterfälg+däck. Tycker nog inte din motiverar nästan 50% högre pris. Men med tanke på det galna ringandet hade jag nog fått 155' om jag varit lite kallare. Men jag fick min såld på 2 dagar. Lycka till /gustav |
|
|
Semperfi83: Du ställer en fråga och när folk kommer med lite konkreta tips så värkar det som om du tar illa vid, lite konstigt i mina ögon. Men i och med att du inte får någon respons på din annons, vad tror du är fel sj? Alla försöker ju hjälpa dig. Mvh "Betänk vad du säger, när och till vem." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.