|
|
|
|---|---|
|
Hej Vi har lite diskussioner i kompisgänget om hur värdet ligger på en M5 i bra skick. Jag kan värde på många bilar men just M5 känner jag mig osäker. Det är så att en polare är sugen på att köpa sig en i bra skick och de krav som finns är helskinn och inte över 20000mil och servicebok. Vad skall man idag ge för en 89-92:a 3.6 liter i bra skick. Visst får det vara nån liten parkeringsbuckla men jag tycker man borde kunna slippa rost och skabb som det varit på dom vi kollat hittills?? Vi var tex och tittade på denna: Länk Vad tycker ni om priset på den. Den hade servicebok men bara ett par stämplar, nyimport, en del saker funkade inte som tex centrallås och stereo, smårost som man se med dörrerna öppna, den var inte fullutrustad utan ganska normalt, den gick bra men hade ett litet vinande ljud från lådan, räknar man bort smårosten så kan man säga att den var i ok bruksskick. Borde man inte kunna få en kanonfin 3.6:a för 80 lappar färdigprutat? Tacksam för synpunkter, åsikter och tips. Mvh John | |
|
För det första, köp helst en M5:a efter 90. En kanonfin M5:a kan bli svårt att hitta för 80' men en relativt bra hittar du nog för de pengarna! /Manray/ |
|
|
Hej Hopp Värdera M5or är bland det svåraste som finns eftersom det är en så speciell bil. Det kan vara oerhörda skillnader i skick mellan olika objekt med samma miltal årsmodell etc. Dessa bilar kräver underhåll och det KOSTAR. M5orna ligger nu i pris så att man kan komma över dom relativt billigt. Detta gör att många köper dom för dom har råd då utan att tänka på att ha pengar över till ett reparations/service konto och struntar i service och/eller kör tills saker rasar. Sen finns det ägare som tänker lite längre och det är hos dom man kan hitta dom riktigt fina objekten. Glömmer aldrig en ägare jag träffade i London. Han hade nog den finaste M5an jag sett en 90 var det i absolut nyskick han var andra ägaren..gissa vad mätaren stod på.......38000 svenska mil (översatt från miles)....servad by the book varje år....5 siffriga pund belopp sen han köpte bilen. Slutsats åk runt och titta på många bilar, dom som är fina finns där för marginellt mer pengar. De dåliga exen drar ner priserna ordentligt och gör nog M5 E34 till en av de mest prisvärda bilar man kan köpa begangnad idag. När de dåliga exen försvinner kommer vi nog se samma effekt som hos M3 E30 att dom går upp i pris och kommer ligga stadigt i pris. M3 E30 har ju legat mellan 80000-120000 många många år nu. "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
Hej Tack... inga mer tankar? /John |
|
|
Hej, har själv haft en M5 -89. Min var i faktiskt i mer eller mindre perfekt skick, ytligt. Den var nylackad pga att någon hade repat den vid inbrottsförsök. Den hade gått 18000mil och var importerad. Var hyggligt utrustad med helskinn, sportstolarna (4 sitsig), klima, elhissar, lucka, speglar, färddator, 3,8l fälgar mm. Tror dock att den behövdes ses över lite mekaniskt, kylare, läckte lite olja nånstans men tror det bara var packningen till oljetråget. Dock inga allvarliga grejer. I alla fall så var den svårsåld. Jag tror jag var nere under 80' i min sista annonsering och det slutade med att jag bytte den mot en annan BMW. Jag tycker det borde gå hitta en fin M5 för 80'. Fråga: varför ska man inte köpa en -89? //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.