|
|
|
|---|---|
|
Slängde på sommardäck förrahelgen, vilken besvikelse. Tänkte man skulle få ner vägljudet som var med dubbdäck samt spara dubben lite. och bytte till sommardäck orginalfälgar med 205/55 r16 standard e46 318 vad jag kan se ca 2,2bar i . otroligt spårkänslig blev den samt ett något vinande ljud. Kanske är något skitdäck som ligger på kände inte igen namnet. Är dessa bilar normalt känsliga vid spåriga vägar. hade tänkt köra denna säsong med däcken men funderar jag på att byta iaf. jag kände ju ingenting av dessa tendenser med vinterdäcken, visst dom var ju lite smalare. Sen har jag inget att jämnföra med heller iochmed att jag köpte bilen med vinterdäck på. | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
205 bör ju inte vara spårkänsligt. Jag körde Audi S6 förr om åren med 255, DET var spårkänsligt. Jag skulle sätta min keps på att det är skitdäck du har på fälgen. Om det är någonting BMW gör så är det ju går fint på vägen liksom.... Har du kikat på vad det är för däck? Vet du hur gamla de är? Ser du om de är snedslitna? Jag har kört bil med gamla däck som visserligen hade okej mönster, men som var gamla (torra?) och de gav liknande symptom. Och jag har kört bil med nya däck från Kina (Lling Llong) vilket var närmast att likna med en dödsfälla, spårade och konstrade och lät fördjäkligt. Ta en rejält titt på de där däcken och om möjligt byt till nya fräscha av erkänt märke. BMW ska inte spåra och dumma sig på 205'or. /Sb. |
|
Då är de nog skitdäck du har Så ska de inte bete sig med så smala däck. |
|
| Alternativt ta dem till en däck krängare och be dem balansera hjulen och även titta så de inte slår eftersom du inte har en aning hur de varit tidigare. | |
|
Hade samma problem ett år när jag hade min E36 323 och då var det spindelleden på ena sidan fram som var boven i dramat. Mjuka fina vinterdäck så kände jag inte att den spårade men när jag monterade mina lågprofil sommardäck vart bilen okörbar . Cruisade sakta till min BMW mek som fick titta på bilen och då såg han att ena spindelleden var helt slut , monterade ny och bilen blev helt underbar att köra igen :-) |
|
| ok skulle givetvis kunna vara spindelled, men det borde man ju sett på besiktningen som var nyligen. | |
| Prova att öka däcktrycket till 3 bar. En bekant hade liknande problem och spårkänsligheten blev i alla fall bättre med det trycket | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.