AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
13.309

Nu kan du köpa en riktig bil - Alpina B7 Turbo-86!

Sida 2 av 3
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Kan du inte fråga dom som guldmålade dina fälgar, om dom har lite färg över till dig? går väll kvickt att måla en wunderbaum!

dock kommer den nog inte dofta nått, men de e kanske inte grejen!
Nej, det gjordes i Spanien och det känns lite off att åka så långt för lite guldfärg. Dessutom så kanske den luktar lösningsmedel och då kan det bli en "Elsa, har precis provat LSD, vilken jävla resa!!" som Robert Gustavsson sa... ;)
Da
36
Daytona 1
E34 M5 Touring 1995
E39 M5 1999
525 M-sport Touring 2003
Här är en Alpina B7 S Turbo med 4300 mil för 62.500 EUR...

Länk

Mvh
Daytona
Wow ! En E12 B7 S Turbo! E12 karossen väger väl inte så mkt?

Mvh Tobias
Jaha, då var Bi-Turbon reserverad.

Jag som tänkte åka och kika på den på måndag. Wünderbaum eller inte så är det en attans trevlig bil och en rar ärta.
Det gick fort! Undrar vem den lycklige blir. Synd att du inte var först E38B12 :-/. Det är väl inte säkert att den säljs dock.

/M
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Nej, att säljaren sätter ut att bilen är reserverad är väl knappast någon garanti för att bilen är såld eller överhuvudtaget har någon seriös spekulant. En bil på blocket som varit till salu i snart ett halvår har de senaste 1.5 månader varit reserverar, vilktet verkar föga troligt. För övrigt också en Alpina... Man kan undra om det är en sjuka bland färsäljare av Alpinabilar att tvunget sätta ut att bilen är reserverad? Blir den mer attraktiv då eller?

/Johan
Ja Johan, det är förmodligen en försäljningstaktik om det är många som ringer på bilen! =)
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Ja, så är det nog. I fallet med den andra Alpinan som är osåld trots ett halvårs annonsering så har nog försäljaren fullt sjå att få någon som ringer, undrar hur länge den påstådda spekulanten ska reservera bilen, till 2015?

Johan
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

De vi får hoppas på OM bilen är såld, är att det går till en person som vet vad det är för bil och tar hand om den ordentligt!

Med wunderbaum eller ej!
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

De gäller f,ö, den B7 som tråden egenligen handlar om också!
Ja, B7:an ser ju fin ut. B7:an är långt mer praktisk än B7 Coupé och jag hade gärna skaffat mig en sådan igen! Om Coupén har mer stil så är Sedanen mer brutal! :)
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
E38B12:Ursäkta OT är din M-B 1000SEL någon limousin variant?
Alltid gillat gamla 80-tals S-klass.

///Johan
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Johan.S: Jag tänkte samma sak när jag såg E38B12s bilinnehav, och efter lite letande kom jag in på den här sidan Länk , finns en del kul där att fördriva tiden med :)
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
E34Briliant tack för tipset :-) verkar vara en klockren sida med ren 80 tals nostalgi!!

///Johan
Johan,

Det är mig veterligen den enda svensksålda bilen som gick ner till Tyskland och kom hem med förgyllt 1000SEL-emblem. Det var faktiskt den första svensksålda 560'n. Jag har även den sista svensksålda 560SEC i matchande färg.

Den ska dock säljas - kör den aldrig men den är ju kul att titta på.

Länk
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Jag är ett stort fan av TV serien "Miami Vice" där det förekommer många fräna bilar. Skurkarna åker nästan alltid Mercedes med kjolpaket av olika slag. Såg ett 1000SEL emblem i ett avsnitt men avfärdade det som "dekaltrim". Nu fick jag veta hur det verkligen ligger till med detta och dessutom MASSOR av annan kul nostalgia, tack för det e34briliant!

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
E38B12; Läcker bil!! Och rolig historia den har!

Spiidfriik: Jag är också såld på Miami Vice, har glott igenom mina DVD boxar alldeles för många gånger! Har t.om en 1:18 av Testarossan i Limited Edition :). Bilarna är ju en stor del av serien och de är extremt roliga att se på. De många vita M-B S-klasse bilarna är otroligt vackra, minns en W124 Coupe som var helvit (alltså grill och hela köret), otroligt läcker.
Minns du vad avsnittet hette där en 1000SEL var med?
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Sorry för OT deluxe här... =)

Säsong 3, avsnitt 20 "By Hooker By Crook". Vit s-klass limo, 1000sel byggd/moddad av ABC.
Bild: Länk

"Alla" bilar med bilder (!): Länk

Viel Spass! =)

Några BMW (2002, E21, E23, en bunt E24 635CSi och en E9 3,0CSi) men tyvärr inga Alpina.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Ah! Tack för länkarna ! :) ska kika på det avsnittet i veckan också:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.