|
|
|
|---|---|
|
Vet att frågan varit på tapeten en del men jag hittar ingen lösning på mitt problem. Helt plötsligt så går det bara att låsa upp bilen från bakluckan, oavsett var jag låser den. Någon som har en idé?, lite trist att behöva gå bak och låsa upp bakluckan bara för att komma in i bilen... | |
|
ingen som haft samma fel eller har någon teori om vad som kan vara fel? jag har kollat säkringarna (fyra st verkar det vara) och de SER ok ut. kan det vara något där bak (där allt trots allt funkar) som ställer till det på något sätt?) |
|
| Det vanligaste felet på dessa bilar är väl att det är något brott eller skav i kablagen mellan dörr, bagagelucka och kaross som gör att centrallåset inte fungerar till fyllest. Gör en felsökning på detta ( kolla om ström går fram i alla ledningar till resp. centrallåsmotor) | |
|
Mer info... Jag kan vrida nyckeln 45 grader moturs (låsa upp) på förarsidan i alla lägen, på passagerarsidan kan jag ALDRIG vrida nyckel moturs, när jag låser ett hack på förarsidan kan jag dra upp låsknopparna som jag skall men när jag låser två hack (deadlock) så händer inget (precis som det skall, eller hur?) På passagerarsidan kan jag inte få den att låsa deadlock utan det går alltid att dra upp låsknoppen, det måste väl vara fel, kan det vara någon brytare tro??? |
|
| Låter definitivt som kabelbrott | |
| Vidare så tror jag att deadlocklåsning endast finns på förarsidan( se instruktionbok för din modell) | |
|
Efter många om och men så fungerar allt igen, det var två fel, på passagerarsidan så var det dålig kontakt i en kontakt i centrallåset. På förarsidan hade "pinnen" som sköter den rent "fysiska" låsningen hoppat av (förmodligen pga en plasthistoria som kanat ner. Denna pinne var inte helt lätt att få dit (vet man hur man skall göra tar det inte lång tid men... ;-)) Kommer samma fel tillbaka tar det väl 30 min istället för som nu 5 timmar... Om någon råkar ut för samma sak så maila så skall jag försöka hjälpa till. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.