|
|
|
|---|---|
gagg |
imorn åker jag o tittar på den här bilen: Länk nu behöver jag all hjälp jag kan få av alla er som har bmw m3 e30. helt enklet va ska jag lyssna/titta/känna efter? vad brukar gå åt h**ette med den bilen helt enkelt? allt o lite till är bra o veta... de e bara bombardera mig med inlägg !! tack för hjälpen i förhand mvh gagge |
Lasseman3 |
Kolla in följande sida som har en massa inscannade artiklar: Länk Bla. följande tycker jag är läsvärt vid köp: - BMW Car: Simply the Best (01/01) - Classic & Sports Car: BMW M3 Kolla att bilen känns tight och fin maskinellt, en provtur avslöjar mycket. Drar de fint i hela registret (dvs till ca 7200 rpm)? Snabba nedväxlingar för att kolla synk ringar. Personlihen hatar jag rost så det lägger jag ned en hel del tid på att undersöka. Ring tidigare ägare, de har ingen anledning att undanhålla eventuella brister... Kolla att den är servad regelbundet!! Att köpa misskötta exemplar till låga priser blir ofta svindyrt i slutändan. Lycka till med köpet! De är roliga bilar, det kan jag lova dig :=)) /Lasse |
|
Har för mig att det är "WhiteBeemer" här på listan som ägt den innan! (eller är jag ute och cyklar?) Isåfall borde han ju veta det mesta om bilen! /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" |
|
|
Hej.. Det är jag som säljer bilen... Jag tycker personligen att priset på bilen är alldeles för lågt. Men vad ska man göra om man snabbt behöver pengar.. Bilen är i bra skick och går bra. Jag har själv haft en E30 M3:a tidigare och jag har tre stycken kompisar som har M3:or nu, så jag har lite att jämnföra med.. Min M3 E36: Länk |
|
Grusse |
Jag har ägt den bilen före "White Beemer", jag köpte den av en kille i Lund som skulle flytta till USA. Bilen hade då orginalfälgar som jag sommaren efter bytte ut till nya 17" Azev A-modell med polerad kant(-98) (nuvarande fälgar). Bromsarna byttes också ut mot slitsade tarox skivor och belägg (fram)(-99). Sen installerade jag ett larm i bilen (carguard 950S)(-98). Var inga större problem med bilen under dom åren som jag ägde den, det jag fick göra var att byta silentblocken (-98), vattenpump (-99) och några slangar som det var torrsprickor i till motorn(vintern -99,-00). Va inga fel på den bilen, ångrade så mycket att jag sålde den så jag blev bara tvungen att köpa en likadan efter två år. Vet inte om det är något mer, men jag kan tillägga att den är grymt väldokumenterad, alla kvitton och besiktningspapper finns sen bilen var ny. Själv så åkte jag kanske MAX endast 500mil per sommar med den, och servade med nya oljor (Castrol)i hela bilen efter varje säsong( motor, bakaxel, växellåda, bromsolja) Lycka till med bilen, och hoppas du blir lika nöjd som jag var med den! |
|
Som sagt bilen är i fint skick! jag ägde den i 2 år och var verkligen nöjd med att den höll så bra! Det jag bytt och gjort är ny hardyskiva -01 nytt avgassystem, (supersprint katersättare och simons slutburk) + en massa annat. Åk och kolla på bilen, jag vet att du inte blir missnöjd! MvH Janne Mmmmm Som i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
gagg |
nu e bilen testad... precis som m3 power o resten av grabbarna sa hade den full dokument, såg jävligt bra ut i lack o så... tyvärr kände jag att den va lite för slö jämfört med min gamla 325a... nu vet jag inte så bar hur den ska vara eftersom jag bara testat den m3an... men de kändes inte alls som att sitta i 325an, där hade jag bra dragkänsla på alla varv... dessutom är de lite småfix men de får man tåla för en så fin bil för 75 papp... men slutsatsen blev; inte en bil för mig tyvärr... |
gagg |
nu e bilen testad... precis som m3 power o resten av grabbarna sa hade den full dokument, såg jävligt bra ut i lack o så... tyvärr kände jag att den va lite för slö jämfört med min gamla 325a... nu vet jag inte så bar hur den ska vara eftersom jag bara testat den m3an... men de kändes inte alls som att sitta i 325an, där hade jag bra dragkänsla på alla varv... dessutom är de lite småfix men de får man tåla för en så fin bil för 75 papp... men slutsatsen blev; inte en bil för mig tyvärr... |
|
Kan bero på hur man kör den! Har man aldrig kört en M3 E30 tidigare kan det ju vara lite svårt att köra den i början! men jag säger så här, alla 325/328:or jag har blåst dörrarna av med den vita så måste du haft en väldigt trimmad 325:a, men vad vet jag??? och visst sitter man många i bilen är det inte lika kul men det ska det ju inte vara, en M3:a njuter man helst av själv (gäller även M3 E36) så visst ut och testa andra men jag tror inte du kommer att märka någon skillnad om det inte är så att du hittar ett slutkört Ex! och 75 tkr är väldigt väldigt billigt för den bilen om man räknar med vad som är gjort på den genom åren! Och förresten den har inte haft 14 ägare!!!!! Mvh Janne Mmmmm Som i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
gagg |
du får ursäkta för missen med 14 ägare den tar jag på mig helt... jag ska testa en m3 imorgon... den finns även den på bmwpower.nu o kostar 105 000. då ska jag se va det är man får mer för extra 30 000. men som sagt din bil va kanonfin, kan säga att jag föll för m3 e30 karossen, hade aldrig sett den... hursomhelst.. ha tålamod.. det va en fin bil, märker jag imorn att denna m3a går precis likadant så e de ju självklart att jag hellre tar din än den... men märker jag att den här går betydligt bättre så e de ju en annan sak, men jag kommer meddela hur de går hursomhelst... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.