|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag lurar på att skaffa mig en BMW 320 I (2 dörrar) från ~1985-86. Eftersom jag pluggar så har jag tänkt lägga runt 10.000kr för den. Är det ett rimligt pris för en i hyfsat skick? Tänkte också fråga er mer rutinerade BMW-ägare om lite tips inför detta köp (min andra bil, så jag är ingen expert direkt): 1) Typiska problem för modellen - vad ska jag se upp med? Är det en stabil modell, eller rasar den ihop om jag tittar förlänge på den ;) Blir det mycket reparationskostnader? 2) Ungefärlig bränsleförbrukning? 3) Vad skiljer den från exempelvis 318 i modellen? 4) Vad mer behöver jag veta? Tack! | |
|
Kolla in modellguiden till vänster och klicka in på E30 så får du lite mer information på vad som skiljer bilarna åt. mvh Larsa |
|
|
Ok, tackar. Får ta mig tid att läsa igenom sidan - det finns ju hur mycket bra info som helst! Jag kan ju stryka fråga 2 och 3 då. |
|
|
Varningar:Se till att kamremmen + sträckaren är bytt när dem ska.Om detta rasar blir det lite pyssel :) Kamaxelns skick ska man oxå kolla noga... Som alltid vid gammelbilsköp(alla beg. köp)kollar man via bilregistret antal ägare,ev. skatteskulder,om säljare o ägare är samma person :),körförbud?,kontrollera med föregående ägare att bilen är betald bl.a mm mm. Mvh Janne. |
|
|
även Begagnatguiden till vänster är nyttig läsning. Även här finns en del kul grejer: Länk Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
He, he, verkar så :) Får börja tjäna lite stålar så jag kan "uppgradera" mig sen då :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.