|
|
|
|---|---|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Det kan verka konstigt att i denna värme att ta upp detta, men det är samtidigt bra väder att hålla på med bilen. (Jag har förresten nyligen fixat kylan, så nu förbereder jag inför vintern). Jag har originalstolvärmare i läderstolar, (vanliga), men i förarstolen har sittdelen lagt av, (ryggen funkar). Finns det en chans att det är något annat än själva värmetrådarna som har lagt av? Går det att få ut värmeelementet själv eller måste läderklädseln tas bort av en fackman? Mvh Rolf Black shining beauty |
| brukar ju sitta nån typ av termokontakt i stolen..vet dock inte om den bara kan bryta sätet... | |
|
Förmodligen värmetrådarna i sittdynan. Går att mäta sig till. Klädsel måste demonteras, jag lät verkstaden gör det på en gammal E36 Compact jag hade. gick på strax under tusenlappen med jobb men det var ett par år sen. Delarna var ca hälften, 600kr. elslingorna i stolen kan gå sönder om man tex sätter knäet i stolen när man stträcker sig in efter ngt på andra sidan. Asken |
|
Skiöld |
Det är ganska enkelt att laga om man är lite händig. men som sagt klädsel måste tagas bort. ""Micke"" |
|
Asken: Har samma problem på förarstolen i min bil... under tusenlappen låter väldigt billigt. Vilken verkstad använde du? /JockeMan |
|
| En smidigare lösning kanske är att köpa ett par långkallingar från försvaret för en 20:a?? | |
|
BMW Solna. På den tiden hade de egen sadelmakare nu tror jag de lämnar bort sådant. Prova annars alfa bilklädsel, Birger jarlsgatan dom är också stabila. Om du bor i sthlm det vill säga. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.