|
|
|
|---|---|
|
Tja! Nyss hemkommen från en 400 mils semester i Polen, Tyskland, södra Frankrike och Italien upptäckte jag att mina bromsar har börjat att gnissla som bussar, lastbilar ibland gör. Detta händer enbart när jag saktat ner väldigt mycket och är på väg att stanna. Då, när farten är så gott som obefintlig börjar det att gnissla, tjuta i dem. Har varit hos BMW i Warszawa, Polen och de sade att sådant kan inträffa när det är extremt varmt och fuktigt ute, vilket det ockso var där, och att det är normalt. Normalt? En ny bil skall inte tjuta om bromsarna som en gammal lastbil och deffinitivt inte en bimmer. En annan grej som jag upptäckte var att när jag en mycket varm sommardag i Monte Carlo slog på klimatanläggningen började det att komma en isande ånga ur ventilationsuttagen Efter en kort stund slutade det.lät det ganska mycket om fläkten när det så gjorde, därefter blev det som vanligt igen. Är det något fel på grejerna för så har det aldrig varit tidigare? Tacksam för svar Dominik 'Respect is something one earns not get' | |
Justice |
Jag pratade med en verkstads-kille om det där med klossarna igår och han sa precis samma sak...Är det fuktigt så kan det börja gnissla!(har samma problem) Han sa så här till mig:"Tyvärr så kan jag nog inte göra nånting på din -92:a. Det kommer helt nya bilar hit med exakt samma problem" Vänta tills det börjar regna eller blir lite kallare... Vet ej,kan ha fått nån "knäpp" om du hade full ac i ett par timmar?Bra tryck om det kommer isad ånga!! Uppstår det igen är det ju bara att "åka in" 02:a? And justice for all... |
|
Tackar, känns lite tryggare att veta att BMW Polen visste vad de pratade om. Däremot hoppas jag att detta med bromsarna försvinner av sig självt för annars åker jag in med bilen till Novation i Uppsala för åtgärd. Dominik 'Respect is something one earns not get' |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.