AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.539

Tips. Rengöring instrumentbräda.

Magnus Järhög
De flesta medel till rengöringsmedel som är ämnade till bilens inredning, lämnar en högblank yta. Vilket inte är bra då det kan ge speglingar i vidrutan, sen ser det ju bara "taikon" ut. Jag prövade Autoglyms Lädervårdskräm på instrumentpanelen med kanonresultat som följd. Bara att lägga på och torka av. Ytan blev som "ny" och fräsch, inte överdrivet blank.
Armor All eller en fuktig trasa med lite Ajax..
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Meguiar 40 bumper&vinyl eller Armor All matt. Först rengöra instrumentbrädan med fuktad trasa sen låta torka. Klipp av en bit tvättsvamp duscha lätt ett par ggr på svampen och styrk ut jämnt över panelen. Ej på detaljer man rör såsom reglage eller ratt mm. Fyll på svampen med ngn dusch om det verkar behövas. Tunt lager ger bäst effekt.
Asken
Lätt, billigt enkelt = lätt fuktad microfiberduk

Procura cura para to locura
E30poppe
Testa me såp vatten (mycke vatten), trasa å tryckluft... De ser mycke bättre ut när de "bara" e rent en när de är blankt som håret på en turk... :o)

BMW,BRUDAR,BÄRS Å HÅRDROCK... Vad annars???
Peter bmw325 cab
svamp och rent vatten räcker man vill väl att bilen ska se så orginal ut som möjligt ???.......
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Hej, jag använder Armor All - matt finish vilket är den bästa jag kan tips om! Inte för glansigt o inte för matt! Kanon!
Använder det till I-bräda + dörr sidor.

MVH
/Mr.C
Jag använder mig av en snarlik variant av Magnus Järhögs tips, men istället BMWs läderrengöringsskum. Resultatet blir väldigt bra på alla invändiga plastdetaljer!

/Erik
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Kör också Armor All-Matt, mycket bra resultat.
Turtle trim Pad eller vad heter går ju fetbort iaf..

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Yes Diskmedel på en svamp och tvätta och torka av då får du den matta orig. looken.

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
köpte en blå svamp av ngt slag på Shell, til instrument och vinlyldetaljer. Blev väldigt fint och gick lätt. Bara att gnida lite sen klart, behövde inte ens torka det efter. Har hållit sen juni, är lika fint forf..

Länk

Geee mig hardtop !!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.