|
|
|
|---|---|
ollemannen |
Hej Jag har nyligen köpt mig en BMW 850 från 1991 . Bilen har en del att göra och har gått 28000mil men jag fick den till ett mycket bra pris av en kille som inte orkade med det. Nu undrar jag vad ni tror att det kostar att fixa till felen om man gör det på verkstad då jag har tummen mitt i handen. * Nya bromsskivor fram * Automatlådan vill ibland inte växla från 2:an till 3:an. (brukar funka om man lättar på gasen) * Missljud från bakaxel * Ibland går den bara på 6 cylindrar (vid under 15grader ute) * Belysningen fäller inte upp (grodögonen) Tacksam för svar. Olof |
|
Hmm tror du köpt lite fel bil om du har tummen mitt i handen. Eller oxå fick du ett snuskigt bra pris. Har tyvärr ingen som helst aning om vad det kan kosta men det låter inte direkt billigt. Det enda råd jag kan ge dig är att fara in på bmw (eller annan firma med dator) och koppla upp bilen. Har du tur kan de se en del fel och ge dig ett kostnadsförslag på det. Lådan skulle jag börja med att göra ett olje och filterbyte på. Hjälper inte det är det troligast renovering på g.. Lycka till och hoppas det ordnar sig för dig.. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Håller med David att du har köpt fel bil En riktigt taskig nerkörd 850 kan kosta hur mkt som helst att få i ordning. Rent teoretiskt så kan du lägga typ 150 000 kr om allt är utslitet. Blir lite mörkrädd när du säger att föregående ägare inte orkade med att fixa den. Finns risk att killen gick till en verkstad som gav honom ett prisförslag på typ alltmellan 40-80 000 kr att få bilen i ordning. Omöjligt att svara på vad det skulle kosta eftersom det är beroende av fel. Byta av bromsskivor går väl på en c:a 4000-5000 inkl arbet. Lägg till en 2 000 för nya bromsbelägg. Kan hoppas att det är bara dom felen du listat och att bilen varit välskött och att viktiga underhållsdelar blivit utbytta. Ett utav dina största problem är att hitta en kompetent verkstad. 850 är en avancerad maskin som många verkstäder inte kan fullt ut. Nyfiken på vad du fick betala men hoppas det var superbilligt. Lycka till. |
|
| ...annars är du på väg mot en nästan lika säker bankrutt som att köpa en Porsche 928 från tidigt 80 tal..... | |
|
Använd sökfunktionen uppe till höger och sök under 850 där finns en hel del bra inlägg. |
|
Paap Reeder |
Hej "ollemannen"! Jag har en M 70. Min idé är att om hon går risigt innan hon blivit varm så läcker hon i insugspackningarna pga att dessa torkat. Brukar ta ca 7-10 år. 4 st á 895:-. Sedan tillkommer arbete. BMW kanske har ett std-pris på hela kitet. Gissningsvis ca 7000 pix. Har gjort det själv på min M 70 och att ha tummen mitt i handen är definitivt inte att rekommendera, snarare är det bättre utan tumme ty det är jäkligt trångt. MVH /// Paap Reeder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.