|
|
|
|---|---|
|
Tja ska sänka min bil 40 mm runt om imorrn...jag har hört att det är bra att göra hjulinställningar på bilen efter att man har gjort detta.. Räcker det med balansering eller behöver man göra annat.. skulle vara tack om jag fick svar så fort som möjligt.. Kanske en dum fråga men jag vet inte därför jag frågar.. tack Det finns inget bättre än BMW ;) | |
|
En sänkning ändrar hjulgeometrin och gör att däcken kommer att slitas snett om du inte gör en hjulinställning efter sänkningen. Mvh |
|
|
måste jag göra en fram och backvagns inställning då ??? och hur mycket koster detta ??? och vart gör man det ?? Det finns inget bättre än BMW ;) |
|
|
Igentligen så är det skit detsamma och göra en hjulinställning på din kärra...då du ändrar cambervinklen när man sänker och den är inte justerbar från fabrik. Det du kan göra är montera excentriska baksvingsbussningar och justerbar fjäderbenslagring där fram. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Jag tror inte att du kan ställa in bakvagnen på E-30. Du kommer att slita bakdäcken mer på insidan efter en sänkning. Framvagninställning kan de flesta däckverkstäder eller vanliga verstäder utföra. Kostar från ca 500kr. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.