|
|
|
|---|---|
| Jag har en 525 -93 ix,jag har två funderingar.1:Har bilen ABS? 2:Bilen små rycker när man ligger och har lite smågas typ i lätt medlut ej vid kraftigare gas.Det var det när jag köpte bilen men nu värre,har bytt tändstift ifrån original till bosch super fyra,kan detta vara felet??På firman där jag köpte dom sa dom att dessa stift var bättre än original.Någon som har bra svar? Tacksam för hjälp. | |
| Har du slitna däck kan det vara en anledning till din ryckiga gång. Ix:n är väldigt känslig på att du har samma dimension på däcken. | |
leri |
Jag försår vad du menar med ryckig gång. Det har definitivt inget med slina däck att göra. Jag har samma problem med min 525-92. Det blev lite bättre när jag bytte bränslefilter, där tror jag att det har med bränsletrycket att göra. Troligen har vi slitna primärpumpar i tanken. Min rycker värst när den är kall. Jag har tidigare ställt frågan på detta forum men inte fått något vettigt svar. Om du kommer tillrätta med problemet är jag tacksam om du vill skicka ett mejl. |
|
Jag har samma problem + att strålkastarljuset flimrar ibland. Innerbelysningen flimrar oxo när jag har bilen på tomgång. Ringde till BMW i karstad och där sa dom att det beror på laddningsregulatorn. Skulle tydligen kosta 600-800 kr beroende på modell. Bensinpumpen är iaf ny så det beror inte på den. Flimrar ljuset på era bilar? |
|
| Jag glömde skriva att bränslefiltret är nyligen bytt så det beror inte på det heller :-). | |
leri |
Nej, något fel på laddningen har jag inte. Om inte bränsletrycket är för lågt ger troligen insprutningen för lite bränsle. Detta kan i sin tur bero på att tempgivaren till styrboxen inte fungerar tillfredställande. Jag är tacksam för tips för min slutsats kan vara fel. |
|
Kom ryckningarna i samband med att du bytte till de nya stiften? I så fall - byt till originalstiften igen! Jag har hört både positivt och negativt om Bosch super 4. Det faktum att det bara finns ett mindre antal olika specifikationer på dem som skall passa de flesta bilmodeller på marknaden gör nog att vissa motorer inte går så bra på dem medan andra modeller funkar mycket bra. Skruva ur stiften och kolla på dem hur de ser ut. Gråbruna = rätt värmetal Vit/gula, blanka = för varma stift Sotiga = för kalla stift Etc. Här är en bra sida som tar upp det viktigaste om tändstift: Länk Mvh |
|
| kan de vara en dålig tändkabel, som stor din DME? | |
|
Jag har ett problem med min 735 från 88 de är som bilen vet inte om den ska motorbromsa eller gå i friläge men bara vid 1500 RPM kan vi ha samma problem? |
|
leri |
Det tycks i alla fall vara liknande symtom, den beter sig så när den är halvvarm. |
-RW- |
jag fick samma problem med min 320(E36) för några da'r sedan. Skulle kolla på stiften då ser jag ops, jag har olja på stiften, så nu är det dags för att byta ventilkåps packningen. Som sagt vet inte om det blir bättre, men jag anar att det är oljan på stiften som gör att bilen rycker på låg varv, annars skulle jag gissa på bränslefilter. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.