AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
357

Barnsjukdomar 330?

Hej!

Min 330i börjar närma sig tvåårsgränsen. Jag har känt annalkande vibrationer vid lätta bromsningar, men börjar nu tycka att det vibrerar lite även om jag INTE bromsar, t o m på nylagd (jämn) asfalt. Tyvärr är vibrationerna än så länge ganska lindriga och inkonsekventa, ibland känns ingenting.

Jag har läst en del om länkarmsproblem som eventuellt skulle kunna var orsaken. Jag har dock inte märkt av några klonkande ljud ... Vore trist om vibrationerna tilltar allt eftersom, speciellt om deras goodwill börjar avta.

Finns det något säkert tecken på länkarmsproblem? Kan det vara något annat? På min förra BMW så byttes skivorna, men de vibrationerna var betydligt kraftigare.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Har inte haft några sådana problem än så länge i alla fall (snart 4000 mil). Däremot har det diskuterats länkarmsbyte på E46 förr på forumet. Använd sök för att hitta inläggen.

My Bimmer is my mistress
Hej.

Jag har läst på lite till och det verkar inte vara länkarmsproblem. Kanske bussningar eller skivor? Hoppas de byter de prylarna utan kostnad också ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.