|
|
|
|---|---|
|
Har 4st varav 2st är något skeva men i övrigt är de i ganska bra skick. Det ska väl tilläggas att de är BMW-orginal. Intera tar ca 1000kr per fälg för riktning. Nu vet jag inte vad nypriset på BMW är men vad kan jag begära tror ni? Tacksam för svar mvh Larsa | |
|
Tjenare. Om de är utan däck så skulle jag tippa på max 4.500:-. Kanske bättre att rikta dem innan försäljning. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hej Bumper! Det stämmer att de är utan däck, vad tror du jag får om dem är riktade och klara? mvh Larsa |
|
|
4,500:- för skeva 17"!!! Tok dyrt skulle jag säga! Med tanke på att man får fräscha 17" av bra märke utan däck för 6-7" Ska man sedan lägga ut 4´ för att rikta dem så tror jag inte du får mkt mer än 2-2.500:- |
|
|
zodiaken. Det är bara 2st som är skeva. /Larsa |
|
|
Har precis kollat med BMW i Solna och nya kostar en sats med 4st fälg inkl. däck 33000:-. Nu veta jag att nytt är alltid nytt men vad tror ni, vad skall man sätta ut dem för? Larsa |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Tyvärr är det ju så att fälgar har ett enormt dåligt andrahands värde. och som sagt "17 bbs-split med däck obs! pr:4999 ej prut" räkna av däck och riktning, blir inte mycket kvar. |
Skiöld |
Jag har skickat fälgar på riktning, då skickade jag dem till Fälgfixarna i Helsingborg. Det var inte alls så farligt dyrt! Kommer inte ihåg vad det gick på men ring och hör med dem. ""Micke"" |
| Vad för bbs-split är det vi talar om? | |
|
lavajas: Tyvärr har jag ingen bra bild på den men den påminner ganska mycket om BBS LeMans med skillnaden att det är BMW-emblem på den. /Larsa |
|
|
Centrumet är väl inte skevt? Då måste det gå att bara byta fälgbanorna, kan inte vara så våldsamt dyrt.. |
|
|
Tjenare. Exakt som _Johan_ skriver så kan man byta fälgbanorna på splitfälgar. Brukar inte kosta så värst mkt. Vi ska heller inte glömma bort att det är splitfälgar vi pratar om och inga vanliga. Står fortfarande fast vid mitt första inlägg ang pris. =) Larsa10: Jag tror att när de är riktade och klara, så kan du få ca 7-8 tusen för dem utan däck. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tack för inläggen. Bumper Lutar nog kanske åt att jag lämnar in dem för riktning först och säljer dem när dem är helt schyssta. Kan nästan vara värt det om jag kan få 7-8tusen för dem. mvh Larsa |
|
|
Vad får jag för mina 17" BBS LeMans racetrack då? dom är 2 år gamla snart,, 8,5" fram 10" bak,,, inte det minsta skeva,,, ytterst lite nötta på "trottoar" sidan,, nypriset för fälgarna är väldigt mycket... =) men det är ju helt å hållet oväsentligt.. lavajas |
|
|
Om ni vill se hur dem ser ut så kolla i galleriet/läsarnas bilar och kolla på 750:n som blev inlagd igår så ser ni hur de ser ut. /Larsa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.