|
|
|
|---|---|
Glenno |
Lånade ut bilen! Efter han kom tillbaks ville gnugga ett tag innan den ville starta , for sedan en sväng skulle växla ner till 4:an för en omkörning , bilen gick ryckigt ,Skitdåligt , kändes som den gick på fyra burkar , stannade snabbt för att se vad det var , ingen hög temp , fin olja , men det rök vit som f-n ur oljestickan , vid luftburken och avgassystemet!, Stog ett tag ,skulle starta , och det knackade väldigt illa , har inte haft annat en strul med denna bil , så detta kunde inte komma mer lägligt, den har gått 24 000 mil, flid top och kam vid 12 000 mil, Så nu undrar jag om det e någon fler som kanske har råkat ut för detta! // Skall köpa Lada i fortsättning |
Henrik535 |
Låter som en brusten toppackning eller toppen tycker jag.Blir vit rök när kylarvätskan förbränns.Eftersom det kommer från luftburken betyder det att kompressionerna går bakåt.Nog bara att plocka av toppen och kontrollera.Det låter ju inte speciellt roligt, lider med dig. |
Glenno |
Hej tack för svaret! Jaha d lät ju inge bra ! I allafall så undrar jag ,det verkar som du kör alpina?! Jag blev erbjuden en alpina motor av en besiktningsman när jag var där sist , så kanske man skulle tryckt ner en sån istället! De var en fräcsh motor hade bara gått 5000 mil , 310 hk sa han att den var , jag frågade också om det var dubbelturbo , men det var en stor istället , så jag är inte så hemma på såna motorer,?! Jag vet inte vad man kan erbjuda för den med växellåda, men du kanske e lite hemma på d! 92:ans motor var det i alla fall! Kanske det e lika bra att göra en dräpare av skrället, den e ju i fint skick ny hellack osv . ! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.