AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
315

Vad tänka på?

328Touring?
Tjena! Är väldigt inne på att byta min Corrado vr6:a mot en BMW 328 95;a touring, nån som vet nåt man ska tänka på, eller som vet nåt om den här bilen som jag antagligen ska köpa ifall allt e okey; Länk den står vid kalmars bilförmedling, har gått 12300mil finns fakta om den på bytbil.com
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kolla för säkerhets skull upp den via bilregistret 0771141516. Kolla servicebok och allmänt skick. Ett test för någon tusenlapp hos en auktoriserad BMWhandlare avslöjar alla ev fallgropar. Ta med en BMWkunnig och provkör. Backar säljaren på frågor brukar dom inte ha rent mjöl i påsen.
Mvh
Asken
328Touring?
den hade ingen servicebok.... han hade papper på nyligen genomgången service, och kompresionstest..
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Bilen kan ju vara fin trots att den inte har någon servicebok dock så bör du tänka på att den kan bli lite svårare att sälja vidare då folk alltid blir försiktiga när det inte finns servicebok oavsett skick. Men du kan ju säkert få ner priset. Personligen skulle jag ha svårt att köpa en bil utan bok/kvitton eller dylikt men som sagt det är ju ingen garanti att bilen är fin bara för att det finns en bok!

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
328Touring?
säljaren sa att det va redan nedprutat pris..man kan köpa den med 2års garanti, fast vette fan vad det kostar, fast ifall dom kan ge ut så lång garanti, så lär den ju va i rätt fint skick? vill ha den bilen!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.