|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om allting är samma vad gäller dragkroken och kablaget till sedan och touringmodellen. e34 gäller det kan man tillägga. Om kablaget inte är original, är det ruggigt krångligt att montera? Till sist, draget jag kollat på är av fast modell, någon som har åsikter om fördelar /nackdelar om det? Tacksam för åsikter!!! /Jonas | |
|
ingen? |
|
|
Dragkroken till sedan och touring är samma, kabelsatsen är inte samma. Om man köper en plugg-in kabelsats så är det inte svårt att montera. En fast modell är bra vid parkering, samt att den inte börjar kärva efter några år. En infällbar är snyggare men också dyrare. Ibland kan det behövas en sats för check-control så att den inte indikerar trasig lampa. Viktigast vid montering är att slipa bort all under-redsmassa vid anliggningsytorna. Monteringstid: några timmar. Verktyg: Hylsnyckelsats, slip, kniv, packningsskrapa, ev. borrmaskin, momentnyckel, kabelskotång, Material utöver krok och kabelsats: Rostskyddsmedel, sandpapper, coca-cola /Janne - Livet börjar efter 250 km/h - |
|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag har en löstagbar krok, och har bra erfarenheter av den. Jag vet inte om det är original, eftersom jag kan inte sätta dit täckbiten då jag tar av draget, (sticker ut lite). Kolla därför detta innan köp av en avtagbar krok. Förra ägaren fick använda slägga för att få bort den kort innan jag köpte bilen, men jag hällde en halv tub fett i och den har inte rostat fast de 3 år jag har haft bilen. Jag låter kroken sitta i av slentrian, eftersom den är så kladdig att lägga in i skuffen. Jag har dock läst att risken för whip-flashskadorn blir större med krok, eftersom kärran blir styvare där bak. Mvh Rolf Black shining beauty |
| ...sen får man 2:a om den delbara kroken inte är delbar längre p.g.a. rost..... | |
|
Rolf: De är inte orginal du har, täcklocket ska gå att sätta dit BMWCS Nr: 4798 |
|
| Om du nu ska skaffa dragkrok så byter jag gärna min fasta mot en avtagbar.!!! | |
| hmmm man kanske ska läsa vilken årsmodell först inan man förivrar sig :) | |
|
Nån här som kan tipsa om billiga avtagbara krokar?Har kollat lite på Motor Nord,nån som tycker deras priser är vettiga??Pris:2875:- för en avtagbar dragkrok. Har hört som en annan skrev att man måste ta bort underredsmassan för att dom kollar det på besiktningen,men hur kan dom se det bakom kofångaren?Än har dom väll inte röntgensyn......Vad behöver man för kablar för att checkkontrollen ska fungera?Tacksam för alla tips om monterin av dragkrok. Länk Mvh Ricke |
|
|
Underedsmassan tar du bort för att slippa att draget kommer att lossna i framtiden. De skapas ju som sagt var en massa vibrationer och när du har något mellan drag och karossen börjar de glappa till slut. Men glömm inte att pensla på ny underredsmassa när du är klar. När du ska montera draget så är de flesta hålen redan färdigborrade och gängade, och de som inte är de syns med ett märke i karossen där man ska borra, vilket är väldigt smärtfritt!! De du behöver vid besiktningen är papper på draget sen ska de nog gå bra. Hoppas de går bra |
|
|
gör som jag, lägg till en tusenlapp och köp en äldre 318i med monterad krok, så är problemet löst, hehehe fick tom motorvärmare på köpet ;-)) Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.