AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.978

Byta till större skärm Idrive

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hur är det kan vi inte försöka reda ut det här en gång för alla.
Vill man ha större skärm ska man ha stora skärmen + anpassade masken för det sen då funkar det eller måste man programmera på nåt sätt? så att man får stor bild?Nån som har gjort det?
mvh
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Byter du till stora skärmen med din M-ASK blir inte bilden utsträckt. Du får i stället en svart ruta till höger. (med andra ord inte coolt)

Ska du byta skärmen med lyckat resuiltat så byter du i så fall hela navigatorenheten med DVD-läsaren osv till en CCC med andra ord inte värt det så länge du inte inte uppdaterar till en CIC vilket kostar skjortan.

catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Okey okey det var en tanke bara, För att min 2000 M5a bytte jag lilla skärmen till 16.9 och det var inga konstigheter man fick koppla om lite kablar så funka det.. Men inte på E6x alltså?
Tack
mvh
Ri
190
Rickardg
iX xDrive40
Att byta till CIC skulle kosta dig runt 10000 med begdelar och är värt varenda krona om du frågar mig :) (du kan ju alltid byta tillbaka när det är dax att sälja bilen, tror inte priset på beg CIC går ned så mycket på ett par år)
Har inte provat att byta till 16:9 på en M-ASK från 2010, men jag antar att Chrille har rätt.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Rickard: Chrille har alltid rätt :D

Catch_me: Japp, de äldre Bumsarna går det utmärkt att byta.
Tyvärr är "iDrive" helt och hållet annorlunda uppbyggt

Är du redan användare? Logga in i menyn.