AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.530

Bmw M3 03 - Styling tips

Ph
6
Philipmp
M3 SMG II -03
Hejsan, är ju ett tag kvar till asfalt här uppe i skogen "Luleå".
Vill göra min bil brutalare, vad ger ni för tips för att göra en M3 e46 snyggare?

Min bil : Länk

// Philipmp.
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Hej :)

Svarta klarglasblinkers fram, och svarta gälar på sidorna, alternativt kolfiberditon :)

En sänkt bil ser mycket råare ut dessutom :)

Det tillsammans med att du redan har angeleyes, så har du din m3 "komplett" tycker jag :)

Sen kan du ju alltid byta till en typ CSL diffusor där bak, eller en CSL baklucka, men då börjar vi snacka pengar! :)

Med vänlig hälsning, Patrik
Ph
6
Philipmp
M3 SMG II -03
Hej patrik, tack för tipsen! Jag har tänkt själv på diffusor och blinkers, vet du vart man kan köpa diffusor?

Mvh Philip.
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
www.schmiedmann.se har diffusor, IN46M3 är artikelnumret, ca 1200 spänn för en olackad i plast :) den ser bra ut på bilderna, kolla in dom :)

dom har även framblinkers :)
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
En tuff keps kanske?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Och där förpestades även denna tråd av ett helt orelevant och onödigt inlägg som iallafall jag uppfattar som en pik till TS eftersom ( gud förbjude ) TS vill byta ut vissa delar mot eftermarknads på sin m3 ! :o
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Nya diod baklyktor och klarglas blinkers fram och sänka och på med spaceplattor så fälgarna kommer ut lite

Kävlingedansken kan ta sin pippi tjej målade bil och åka hem till Danmark
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Spacers är fint ! :)

Jag köpte hålborrade navstyrda spacers från manton, 20mm per sida fram, och 15mm per sida bak, och förlängda hjulbultar till det :)
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Köpte också 15 mm bak och det tar i på min med orginaldimensioner och CSL dämpare så jag kommer iaf behöva byta till 10 mm
10mm spacers går väl inte att få som navstyrda och är därför svåra att få 100% i centrum? Resultatet kan bli att det blir obalans.
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Jodå! Länk
Yeddheng: Skumt för när jag beställde mina 10mm från Manton Racing var svaret från dem väldigt tydligt att det inte gick att få med centrumstyrning då det helt enkelt inte fanns utrymme för det i godset.
Jag har en E39 om det mot förmodan skulle vara någon skillnad.
Bry er inte om Kävlingepågen, han börjar bara bli gammal och bitter.
Jag tror snarare det är hans största dröm att själv köpa en häftig keps men att han är orolig över vad hans föräldrar skulle säga.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Jag var bara ärlig. En lantmännenkeps är ju kult ju och gör säkert 30 hkr på en to fast to furious.

Annars tycker jag att den är jädrigt snygg som den är.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Haha :)
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
Är det någon som vet om en original csl baklucka till m3 csl passar vanliga coupen rakt av?
r1
195
r1tobbe
325(kompressor) coupe e36
328 touring e36
m3 limo e36
e36 touring 316
Yamaha r1
+ massa andra
satsa på ett par feta splittfälgar med bred fälgbana.och csl utrusta den så blir den läcker.

Ja, original CSL-baklucka ska passa coupén rakt av. Vet flera som beställt från Länk men som sagt.. billigt är det inte :)
Länk

här är en fungerande länk till hemsidan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.